آماده‌سازی ۱۵۰ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان
آماده‌سازی ۱۵۰ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان باا اشاره به شخم نخست در ۱۵۰ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان گفت: ۳۳ هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان توزیع شد.

مسعود الماسی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش‌از ۶۰ درصد اراضی شالیکاری استان گیلان معادل حدود ۱۵۰ هزار هکتار زیر شخم نخست رفتند و این روند همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تدارکات لازم برای آغاز سال زراعی جدید انجام شده افزود: ۲ هزار و ۲۰۰ تن بذر گواهی شده و مادری تأمین و بیش‌از ۸۰ درصد آن توزیع شده و مابقی آن نیز از طریق کارگزاری‌ها و شرکت‌های تعاونی توزیع می‌شود.

الماسی از توزیع‌ حدود ۳۳ هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان گیلانی و تداوم این روند در استان خبر داد و تصریح کرد: توصیه ما به کشاورزان این است که روند استفاده متناسب از کود شیمیایی را دنبال کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان عنوان داشت: برای آمادگی در فصل زراعی جدید نیازمند ماشین آلاتی هستیم که باید اقدامات لازم برای آمادگی و استفاده از آن‌ها در سال زراعی جدید انجام شود.

وی ابراز داشت: کشاورزان باید متناسب با تقویم زراعی که به آن‌ها ارائه می‌شود نسبت به کشت و کار اقدام کنند زیرا این تقویم متناسب با شرایط اقلیمی، فنی و آب موجود در استان پیش بینی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که طبق تقویم زراعی مذکور از ۱۵ فرودین‌ماه خزانه‌گیری برنج برای سال زراعی جدید در استان گیلان انجام می‌شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم