لزوم ایجاد اطلس گردشگری از شهرهای مقاومت
لزوم ایجاد اطلس گردشگری از شهرهای مقاومت
حجت‌الاسلام دریاباری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی در دومین نشست تخصصی گردشگری مقاومت رشت‌ گفت:‌ باید اطلس گردشگری از شهرهای مقاومت ایجاد شود.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت _ حجت‌الاسلام دریاباری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی، روز دوشنبه ۱۹ دی ماه ۱۴۰۱ در دومین نشست تخصصی گردشگری مقاومت رشت‌ اظهار داشت:‌ صنایع دستی می‌تواند تبلور صنایع مقاومت در کل دنیا باشد.
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی اضافه کرد:‌ مردم و مسئولان آفریقای جنوبی دوستار ایران به جهت فرهنگ مقاومت هستند و این فرصت مناسبی است که ما بتوانیم از ظرفیت های بین المللی نیز در حوزه صنایع مقاومت استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه آفریقا میتواند یکی از بهترین فضاها برای صنایع دستی کشور ما باشد ابراز داشت: استخراج و ساخت داستان و روایت برای صنایع دستی از دل صنایع و هنر، مهم ترین عامل استقبال و پیشرفت صنایع دستی در سطح بین المللی محسوب می‌شود.
حجت‌الاسلام دریاباری ضمن ارائه پیشنهاد برای برگزاری این نشست در هفته گردشگری در آفریقا تصریح کرد: ما برای پیشرفت بیشتر در این حوزه نیازمند ایجاد اطلس گردشگری از شهرهای مقاومت برای مشتاقان و ایجاد بازارچه صنایع دستی در آفریقای جنوبی به دنبال خواهر خواندگی بین تهران و پروتونیا پایتخت آفریقای جنوبی هستیم.
  • منبع خبر : شهرداری رشت