وضعیت کرونایی شهر رشت از حالت عادی خارج شده است
وضعیت کرونایی شهر رشت از حالت عادی خارج شده است
فتح‌اللهی گفت: در چند ماه گذشته اعلام شده بود که اگر ویروس انگلیسی وارد کشور شود، کشور با مشکلات جدی مواجه خواهد شد و هم‌اکنون شاهد همان مشکلات هستیم و دیروز حدود 454 نفر فوتی کرونایی در کشور داشتیم و تاکنون بیش از 69 هزار نفر از هموطنانمان را از دست دادیم.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه در شرایط سختی قرار داریم گفت: وضعیت کرونایی شهر رشت از حالت عادی خارج شده است.

علی فتح‌اللهی صبح امروز در ستاد کرونای شهرستان رشت با اشاره به درگذشت مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ رشت اظهار داشت: متاسفانه در چند روز اخیر یکی از بهترین مدیران شهرستان رشت که در توانمندی، کارایی، تدبیر و پیگیری یک نیروی توانمند بود را از دست دادیم و این یک تلنگری برای همه ما است.

فرماندار شهرستان رشت افزود: این حوادث و اتفاقات نشان داده که مرگ به جایگاه، مسئولیت، مقام و املاک شخص نگاه نمی‌کند و هر آنچه که بوده می‌ماند و خودمان می‌رویم و چیزی که از ما به یادگار می‌ماند در واقع کارها و اقداماتی است که می‌تواند برای مردم اثرگذار باشد.

فتح‌اللهی گفت: در چند ماه گذشته اعلام شده بود که اگر ویروس انگلیسی وارد کشور شود، کشور با مشکلات جدی مواجه خواهد شد و هم‌اکنون شاهد همان مشکلات هستیم و دیروز حدود ۴۵۴ نفر فوتی کرونایی در کشور داشتیم و تاکنون بیش از ۶۹ هزار نفر از هموطنانمان را از دست دادیم.

وی با بیان اینکه جمعیت مذکور در سنین، تخصص‌ها و توانمندی‌های مختلفی بوده و هر کدام سرمایه‌ای برای کشور محسوب می‌شدند تصریح کرد: دو حالت بیشتر نداریم یا باید نسبت به این ویروس بی‌خیال باشیم که در این صورت فشار بیماری بیشتر خواهد شد یا باید سلامت جامعه در اولویت قرار گیرد که عقل و منطق هم می‌گوید سلامت در اولویت است.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت افزود: حتی اگر واکسن به فرد تزریق شود باز فاصله‌گذاری اجتماعی، پروتکل‌ها و زدن ماسک باید رعایت شود و با رعایت پروتکل‌ها حتی یک مغازه تعطیل نمی‌شود اما وقتی در یک مغازه و فضای بسته شاهد تعداد بی‌شماری از جمعیت هستیم نشان می‌دهد که این مسائل جدی گرفته نشده است.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به خطرات عادی‌انگاری‌ها خاطرنشان کرد: ویروس کرونا بسیار هوشمند عمل می‌کند لذا هر جا که پروتکل‌ها با دقت رعایت شود در آن مکان ورود نمی‌کند اما هرجا که شاهد عادی‌انگاری هستیم، کرونا نیز به راحتی ورود می‌کند.

فتح‌اللهی با بیان اینکه در کنار رعایت پروتکل‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت می‌توانیم شاهد باز بودن مغازه‌ها و تفریحات باشیم خاطرنشان کرد: براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، ورود به بازار و کنترل‌ها برعهده سازمان صمت و اصناف است و یک گروه ویژه نظارتی با محوریت بهداشت و درمان نیز به مکان‌های مختلف مراجعه کرده و گزارشات را اعلام می‌کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با اشاره به شلوغی نانوایی‌ها در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در ساعات خاصی شاهد تجمع در نانوایی‌ها هستیم که باعث بروز مشکل شده لذا باید برای این مسئله هم تدبیری اتخاذ شود و فاصله‌گذاری اجتماعی بین افراد در نانوایی‌ها حتماً رعایت شود.

وی با بیان اینکه دستورالعمل‌ها مشخص است و مکان‌های عمومی، پاساژها، تفرجگاه‌ها و پارک‌ها در شرایط قرمز باید بسته شوند و این نیازی به ابلاغ و اعلام ندارد خاطرنشان کرد: همه شهرداران این مسئله را مد نظر قرار دهند.

فرماندار شهرستان رشت اظهار داشت: با توجه به اینکه در شرایط سختی قرار داریم و از حالت عادی خارج شده است لذا لازم است که رانندگان هم در شرایط قرمز، توصیه‌های ستاد ملی را در بحث مسافر جدی بگیرند.

فتح‌اللهی با بیان اینکه ویروس منحوس کرونا تاکنون هزاران جهش داشته و معلوم نیست در آینده چه شکل، شمایل و قدرتی از خود نشان می‌دهد تصریح کرد: امروز ویروس انگلیسی کل کشور را تحت شعاع قرار داده و در این شرایط می‌بایست جدیت داشته باشیم و از عادی‌انگاری در جامعه پرهیز شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم