تفاهم‌نامه همکاری مشترک شهرداری و سپاه ناحیه مرکزی رشت در راستای آذین‌بندی سطح شهر در مناسبت‌های ملی و مذهبی شاخص منعقد شد
تفاهم‌نامه همکاری مشترک شهرداری و سپاه ناحیه مرکزی رشت در راستای آذین‌بندی سطح شهر در مناسبت‌های ملی و مذهبی شاخص منعقد شد
تفاهم‌نامه همکاری مشترک شهرداری رشت و سپاه ناحیه مرکزی رشت در راستای آذین‌بندی سطح شهر در مناسبت‌های ملی و مذهبی شاخص،شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲ با حضور رحیم شوقی شهردار رشت، سرهنگ پاسدار محمد نیک فطرت فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی، محسن سماکچی، سید شمس شفیعی، سید حسین رضویان، مجید عزیزی و نادر حسینی از اعضای شورای اسلامی منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از واحد خبـر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت ، شهردار رشت در این جلسه ضمن تشکر از همراهی‌ها و حمایت اعضای شورای اسلامی، مباحث فرهنگی را یکی از وظایف مهم مدیریت شهری خواند و تصریح کرد: آماده‌سازی فضای شهر رشت برای مناسبت‌های مذهبی یکی از همین مباحث فرهنگی اولویت‌دار است به همین دلیل شهرداری رشت درصدد است برای بهترین عملکرد در این حوزه از تمام ظرفیت‌ها به ویژه نیروی بسیج سپاه استفاده کند.

شوقی با بیان اینکه بسیج توانایی انجام بسیاری از اقدامات بزرگ را دارد و بدون هیچ چشم‌داشت مادی برای اعتلای اسلام و انقلاب تلاش می‌کند اذعان کرد: شهرداری رشت درصدد است برای برگزاری جشن‌ها و مناسبت‌های مذهبی، نورپردازی، آذین‌بندی و یا سیاه پوش کردن فضای سطح شهر به ویژه در محلات از ظرفیت بسیج و سپاه بهره‌مند شود.
محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه ضمن خیرمقدم به فرمانده سپاه شهرستان رشت اظهار کرد: پس از حضور رحیم شوقی در جایگاه شهردار رشت اتفاقات خوبی را در سطح شهر شاهد هستیم و با تعاملات انجام شده فاصله ای که پیشتر ما بین مجموعه مدیریت شهری با بسیاری از دستگاه های تاثیر گذار وجود داشت برطرف شده است.
محمد حسین واثق کارگرنیا به جلسه ای که با حضور مجموعه سپاه، نیروی انتظامی و.. برگزار شد اشاره کرد و گفت: در گذشته دیدارهایی با فرمانده سپاه گیلان و دیگر مجموعه ها برگزار شده بود ، اما متاسفانه هیچ انگیزه ای به منظور بهره مندی از ظرفیت این دستگاه های تاثیر گذار وجود نداشت و خوشبختانه با حضور شهردار رشت تعاملات خوبی با هدف رفع مشکلات شهر برقرار شده است.
وی با تاکید به اینکه مردم از وضعیت آذین بندی و سیاه‌پوش کردن شهر در ایام مختلف گلایه داشتند افزود: اخیرا برنامه ریزی های خوبی در این باره انجام شده و خوشبختانه شهرداری رشت در این حوزه دیگر بدون برنامه نیست و اتفاقات رقم خورده در سطح شهر از این باب موجب رضایتمندی شهروندان شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه اقدامات فرهنگی فقط نباید مختص به یک بخش از شهر باشد گفت: باید اقدامات این چنینی در سطح محلات رشت نیز اجرایی شود و یقینا با بهره‌مندی از ظرفیت سپاه و بسیج این مهم رقم می خورد و چنانچه در دیگر موضوعات با بهره مندی از ظرفیت نیروهای بسیجی به صورت محله محور عمل کنیم در کنار حذف بسیاری از موازی کاری ها، خدمات مطلوب‌تری ارائه می شود.
کارگرنیا با اشاره به اینکه اجرای مطلوب این تفاهم نامه ها نیازمند همراهی مدیران شهرداری رشت است بیان کرد : شورا و شهرداری رشت تمام تلاش خود را به منظور بهبود وضعیت در تمامی مباحث به کار گرفته اند و یقینا با همراهی مجموعه سپاه و بسیج ، اتفاقات مثبت سرعت و مطلوبیت پیدا می کند.
سرهنگ پاسدار محمد نیک فطرت هم در این جلسه از شهردار رشت و اعضای شورای اسلامی قدردانی کرد و ابراز داشت: بخش اعظمی از فعالیت‌های فرهنگی را شهرداری برعهده دارد و این امر کاملا مشهود بوده و بر کسی پوشیده نیست.
وی یادآور شد: کنترل شور و هیجانات اجتماعی در قالب برگزاری و اجرای برنامه‌های فرهنگی با استفاده از نیروی مردمی، یکی از حوزه‌هایی است که بسیج، سپاه و نهاد شهرداری می‌توانند در آن بخش با یکدیگر همکاری مشترک و سازنده‌ای داشته باشند.
سرهنگ پاسدار نیک فطرت افزود: علاوه بر گروه‌های جهادی و پایگاه‌های مقاومت، مجموعه‌های فرهنگی زیادی در مساجد، محلات و تکایا فعالیت می‌کنند که می‌توانند در بحث آذین بندی شهر رشت و کاهش هزینه‌ها به شهرداری کمک کنند.
وی همچنین رنگ‌آمیزی جداول، تعمیر ابنیه‌‌های فرسوده و یا تفکیک زباله از مبدأ را از دیگر حوزه‌هایی دانست که شهرداری رشت می‌تواند از ظرفیت گروه‌های جهادی و پایگاه‌های مقاومت بسیج استفاده کند.
  • منبع خبر : شهرداری رشت