باید قبل از بروز بحران، تمهیدات  و برنامه ریزی لازم صورت پذیرد
باید قبل از بروز بحران، تمهیدات  و برنامه ریزی لازم صورت پذیرد
مهندس علی فتح اللهی در جلسه ستاد مدیریت بحران بر لزوم آمادگی و اتخاذ تمهیدات از سوی دستگاه های اجرایی جهت مقابله با بحران ها از جمله بارش برف و باران تاکید کرد.

به گزارش رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛ مهندس علی فتح اللهی در جلسه ستاد مدیریت بحران که با حضور مدیران کل بحران، راهداری و حمل و نقل جاده ای، شهردار رشت و فرمانده پلیس راه استان گیلان برگزار شد با اشاره به تجربه بارش شدید برف در  شهرستان رشت طی سالهای گذشته، گفت: باید قبل از بروز بحران،  تمهیدات  و برنامه ریزی لازم صورت پذیرد، تا هنگام وقوع بحران، وظایف هر یک از دستگاه ها به صورت شفاف مشخص باشد.

علی فتح اللهی غروب روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان رشت اظهار داشت: تمامی دستگاه ها باید تمهیدات لازم قبل از بارش برف را اتخاذ کنند و آمادگی لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت آمادگی همه ماشین آلات دستگاه ها برای مقابله با برف و استفاده از ماشین آلات بخش خصوصی در صورت نیاز اضافه کرد: امکانات ماشین آلات در بخش های مختلف باید به بهترین نحو مورد بهره برداری قرار گیرد، ضمن اینکه مسیرحرکت و نام راننده جهت برف روبی باید مشخص و برنامه ریزی های لازم در این باره انجام گیرد.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان رشت با اشاره به حساسیت رشت به عنوان مرکز گیلان، خاطر نشان کرد: این شهرستان حساسیت بیشتری نسبت به سایر شهرستان های استان دارد چرا که بخش عمده ای از خدمات  شهرستان های دیگر از طریق رشت ارایه می شود، لذا نباید اختلالی در سطح شهرستان از جمله مسدود شدن راه ها به وجود بیاید.

فرماندار رشت با بیان اینکه بخشداران در بخش ها مسئولان ستاد بحران در بخش هستند، اضافه کرد: همه دهیاران به عنوان مدیریت بحران در روستاها از ظرفیت تراکتورهای روستایی برای برف روبی استفاده کنند.

مهندس فتح اللهی با تاکید بر ضرورت صرفه جویی ادارات در مصرف آب، برق و گاز خاطر نشان کرد: البته همه آحاد جامعه باید در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

گفتنی است هواشناسی استان گیلان برای روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته برای ارتفاعات بارش برف و در جلگه بارش برف و باران را پیش بینی کرده است.