تجلیل نماینده مقام معظم رهبری در گیلان از ماماهای مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) رشت
تجلیل نماینده مقام معظم رهبری در گیلان از ماماهای مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) رشت
نماینده مقام معظم رهبری در گیلان از ماماهای مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) رشت با اهدای گل تقدیر و تجلیل کرد.

به گزارش پابگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وب‌دا)؛ آیت الله رسول فلاحتی- نماینده مقام معظم رهبری در استان گیلان به مناسبت روز ماما با همراهی دکتر محمدتقی آشوبی در مرکز آموزشی درمانی الزهرا سلام الله علیها رشت حضور یافت و با تقدیم گل به ماماهای شاغل از تلاش ها و زحماتشان تقدیر کرد.

آیت الله فلاحتی عضو مجلس خبرگان رهبری در آئین تکریم و تجلیل از ماماهای شاغل در تنها مرکز آموزشی درمانی تخصصی زنان و زایمان گیلان، حیات انسان را والاترین و با ارزش ترین نعمت خداوند متعال دانست و گفت: ماما اولین فردی است که این هدیه الهی را درک می‌کند.

وی ضمن تقدیر از خدمات صادقانه و ارزشمند ماماها در حوزه سلامت و بهداشت در تمام سطوح محیطی و ستادی، افزود: باید با تمرکز بر ارائه خدمات، موفق تر از قبل عمل کرده تا ضمن حفظ سلامت هر چه بیشتر مادران و نوزادان، از مرگ های قابل پیشگیری در مادران و نوزادان جلوگیری کنیم.

دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشگی گیلان نیز در حاشیه تکریم و تجلیل از مقام ماماهای شاغل در نظام سلامت، اظهار کرد: مامایی نه تنها یک شغل بلکه ترکیبی از علم، ذوق و هنر چندپیشه است که هرکسی نمی تواند این نقش را بپذیرد.

وی با اشاره به قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، افزود: ماماها از زمان قبل از بارداری، دوران بارداری و باربری یک خانم و همچنین دوران میان‌سالی و سالمندی در حال ارائه خدمات با کیفیت است و یکی از بازوان قدرتمند نظام سلامت در تحقق قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده هستند.

  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان