دست‌فروشی بر روی درگاه ملی مجوز قرار گرفت
دست‌فروشی بر روی درگاه ملی مجوز قرار گرفت
معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: برای اولین بار مشاغل سیار بر روی درگاه ملی مجوز قرار گرفت و چند نفر هم به صورت آزمایشی در آن ثبت‌نام کردند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از خبرگزاری میزان– به گزارش شهر؛ نشست خبری پایان سال حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران و مراسم درختکاری ویژه اصحاب رسانه، روز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه سال ۱۴۰۲ با حضور قدرت اله محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران، سعید بیگی مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران، رضا محمدی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران و همچنین علیرضا جعفری مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران برگزار شد.

حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در این مراسم با اشاره به این موضوع که روز گذشته، به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی و در جریان مراسم بهره‌برداری از پروژه ۲ هزار هکتار جنگل‌کاری در قالب طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران، یک اصله نهال میوه توسط رئیس قوه قضائیه غرس شد، گفت: آبیاری هوشمند و کاشت درختان مثمر از ویژگی‌های این کمربند است.

وی افزود: معاونت خدمات شهری یک حوزه متنوع از جنس خدمت و موضوعات کاری است. مراسم و اجتماعات مختلف یکی از جلوه‌های خدماتی معاونت خدمات شهری است. چند رویداد مختلف را در ایام اخیر پشت سر گذاشتیم و سعی کردیم به نحو احسن فعالیت کنیم. برای عید فطر هم دومین جلسه هماهنگی برای برنامه‌ها روز گذشته برگزار شد.

نظری با بیان اینکه امسال برنامه‌های استقبال از بهار با ماه رمضان متقارن شده است، ادامه داد: در بحث استقبال از بهار برنامه‌ای به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ شد؛ به طوری که انتخاب تم رنگ توسط سازمان زیباسازی انجام شد و به رنگ‌های زرد، سبز، فیروزه‌ای، سفید و طوسی یا خاکستری رسیدیم که اثر خوبی در شهر داشته است.

وی با پرداختن به سازه‌های حجمی که طرح مشترک سازمان زیباسازی و بوستان‌ها بود، گفت: این‌ها معمولا سازه‌هایی هستند با موضوعات شهروندی که شهروندان می‌توانند با آن عکس بگیرند. به طوری که کار‌های هنری روی تخم مرغ‌های رنگی انجام شده و در پارک شهر هم نصب شده است. درکل ۴۰۰ اثر تخم‌مرغ رنگی توسط ۲۵۰ هنرمند انجام شده است.

نظری در توضیح بیشتر افزود: آذین بندی میادین و معابر، اجرای سفره هفت سین و نورپردازی در شب و جمع آوری پسماند حجیم در دستور کار است. گل آرایی معابر، اجرای فرش گل و کاشت گل توسط سازمان بوستان‌ها انجام شده است. بحث توزیع نهال را هم امسال داریم.

معاون شهردار پایتخت همچنین گفت: سازمان زیباسازی در بخش نور و رنگ تدارک‌های خوبی دیده است. سازمان مدیریت پسماند هم ۱۱محور طرح استقبال از بهار دارد. سازمان بهشت زهرا نیز بحث کاهش درخت و درختچه و همچنین کاشت گل را در برنامه دارد.

نظری با پرداختن به فعالیت سازمان آتش نشانی در طرح استقبال نوروز اظهار کرد: شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران هم ۴ محور و شرکت حریم بان و شهربان هم در ۵ محور فعالیت دارند. در حوزه محیط زیست، اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ۳ محور فعالیت و سازمان زیباسازی هم در ۱۵ محور در طرح اسقبال از بهار فعالیت خواهند کرد.

۶۰ درصد سد معبر در تهران توسط واحد‌های صنفی

سعید بیگی، مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: بیش از ۶۰ درصد سد معبر در تهران به واحد‌های صنفی باز می‌گردد، در بین دستفروشان افرادی هستند که نیاز به توجه دارند.

کاهش ۶۰درصدی نقاط بحرانی دستفروشی در سطح شهر

مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: ۲۰ نقطه بحرانی دستفروشی در سطح شهر داشتیم که ۱۲ مورد رفع شد. در موضوع ساماندهی دستفروش‌ها و بساط گستران چند بازار جدید در مناطقی که بیشترین ازدحام را داشته از جمله تجریش، شوش، صابونیان و. ایجاد شده که تاثیر بسزایی در سد معبر و هچنین کسب و کار دستفروشان واقعی داشته است.

وی افزود: برای اولین بار مشاغل سیار بر روی درگاه ملی مجوز قرار گرفتند و چند نفر هم به صورت آزمایشی در آن ثبت نام کردند. این طرح باید به صورت ملی توسط اصحاب رسانه پیگیری شود و در همه شهر‌ها انجام شود. فضای کار دستفروشی لازم است که کامل و تمامی جهات آن تبیین شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری میزان