پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه کمک هزینه سفر زیارتی به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین
پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه کمک هزینه سفر زیارتی به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین
شرایط و ضوابط پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در قالب کمک هزینه سفر زیارتی عتبات عالیات به مستمری بگیران جهت شرکت در همایش جهانی پیاده روی اربعین از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی ابلاغ گردید

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، بر اساس دستور اداری ابلاغی از حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی و امور استانهای سازمان و با عنایت به اینکه یکی از مهمترین اعتقادات و ارزش‌های معنوی در بین شیعیان ، بزرگداشت روز اَربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اَباعَبدا… الحُسِین(ع) به تأسی از بازگشت اهل بیت آن امام همام پس از چهل روز به دشت کربلا جهت زیارت قبور منور سرور آزادگان عالم و یاران باوفای ایشان می‌باشد. از این‌رو با توجه به اهمیت موضوع و تحقق درخواست بازنشستگان عزیز به لحاظ امکان حضور در این کنگره جهانی، سازمان تأمین اجتماعی در نظر دارد تا با پرداخت تسهیلات ۱۲۰ میلیون ریالی به تعدادی از بازنشستگان و مستمری‌‍‌بگیران، زمینه‌ی حضور این عزیزان را در اربعین سال جاری فراهم آورد.

بر این اساس بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی مشمول دریافت این تسهیلات می‌باشند.

۲۰ هزار فقره تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی از محل تفاهم‌نامه با بانک رفاه کارگران به این امر اختصاص یافته که سهم استان گیلان ۸۱۶ فقره میباشد .

سهمیه مربوطه بر اساس نسبت جامعه مستمری بگیران توزیع گردیده و سهم هر شهرستان به کانون های بازنشستگی اختصاص می یابد و ثبت نام متقاضیان صرفا توسط دفاتر کانون‌ها صورت خواهد گرفت .

کانون‌ها موظف می‌باشند ضمن دریافت تعهدنامه مربوطه و اخذ برگه تائیدیه ثبت نام زائر در سامانه سماح نسبت به تکمیل لیست ثبت نام اقدام و مدارک مذکور را جهت قرعه‌کشی به اداره‌کل استان ارسال نمایند.

کمیته‌ استانی متشکل از مدیر‌کل تامین اجتماعی ، سرپرست شعب بانک رفاه کارگران و رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران استان نسبت به قرعه‌کشی و انتخاب متقاضیان تا سقف سهمیه تعیین شده اقدام  مینماید .

شایان ذکر است تمامی شرایط احراز تعیین شده برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه (عدم چک برگشتی، عدم اقساط معوق و …) در این خصوص نیز صادق بوده و عملاً از طریق سامانه مذکور اعمال خواهد گردید.

خاطر نشان میسازد تأمین اعتبار اجرای طرح مذکور از محل تبصره بند “ل” پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به مستمری‌بگیران براساس قرارداد منعقده فیما بین سازمان و بانک رفاه کارگران می‌باشد.

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان