خبرنگاران پیشقراولان حق خواهی و اشاعه دهندگان آگاهی در جامعه اند
خبرنگاران پیشقراولان حق خواهی و اشاعه دهندگان آگاهی در جامعه اند
همزمان با 17 مردادماه ( روز خبرنگار ) ، مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان در پیامی با تاکید بر نقش و جایگاه ارزشمند این قشر به عنوان پرچمداران اگاهی بخشی در جامعه ، این مناسبت را گرامیداشت

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، در پیام علی حسین نژاد ضمن تسلیت و تعزیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و تاسوعا و عاشورای حسینی ، از حضرت زینب (س) به عنوان روایتگر حماسه کربلا یاد شده و این اقدام به عنوان نمونه ای از خبررسانی و آگاهی بخشی اجتماعی از واقعیات یک رویداد تاریخی بزرگ شمرده شد  .

در بخشی از پیام مدیرکل تامین اجتماعی گیلان آمده است :

خبرنگاری عرصه ای وسیع با دامنه مسئولیت و رسالتی خطیر برای ترویج دانایی و تفکر ، مطالبه گری ، اشاعه آگاهی و بسط و گسترش فرهنگ در جامعه بوده و تحقق اندیشه و باورهای هر ملت با تبلور جایگاه و عظمت این حوزه بمنزله بخشی مهم از تعالی و بالندگی یک کشور تجلی مییابد .

خبرنگاران سفیرانی اهل اندیشه و قلم و به منزله مجاهدان و افسران جبهه رسانه و اطلاع رسانی هستند که با اندیشه والا و همت وصف ناپذیر در جهت نیل به اهداف واقعی و رسالتی بزرگ گام برمیدارند .

روز خبرنگار امسال با عاشورای حسینی و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش متقارن گردیده و چه زیباست نام بزرگ و پیام آور کربلا حضرت زینب (س) که پس از معرکه نینوا با تمام وجود به مثابه روایتگری حقیقت جو ، با هدف اطلاع رسانی و روشنگری با جهاد تبیین و انعکاس واقعیات این حماسه ، کاری عظیم برای جاودانه شدن و ماندگاری همیشه آن در تاریخ رقم زد .

خبرنگاری هنری آمیخته با شور و عشق است که بی شک تلاش برای دستیابی به قله های پیشرفت ، سربلندی و سعادت ، صیانت از ارمانها و ارزشها و مطالبه گری منصفانه و … از ماموریتهای آن بوده و در واقع باید اذعان داشت خبرنگاران پیشقراولان حق خواهی و پرچمداران آگاهی بخشی در جامعه اند .

روز خبرنگار تقدیر از زحمات قشری است که با رسالتی خطیر و تحمل سختی های فراوان به نگاشتن حقایقی میپردازند که رشد و تعالی جامعه را سبب می گردد .

اینجانب با تسلیت شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه و اهل قلم ، این مناسبت را گرامی داشته و برای همه خبرنگاران و مجاهدان عرصه آگاهی بخشی سلامتی و توفیق آرزومندم .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان