اجر شهدای سلامت هم‌ردیف با پاداش شهدای دوران دفاع مقدس است
اجر شهدای سلامت هم‌ردیف با پاداش شهدای دوران دفاع مقدس است
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دوران پرالتهاب کرونا مملو از ارزش‌های اخلاقی ناب و ایثارگری‌های توصیف‌ناپذیر است، گفت: اجر شهدای سلامت هم‌ردیف با پاداش شهدای دوران دفاع مقدس است.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، عصر روز چهارشنبه (۲ آذر۱۴۰۱) خانواده شهید مدافع سلامت افشین پاشاپرست با حضور در دفتر ریاست دانشگاه با دکتر حیدرعلی بالو-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان دیدار و گفت‌وگو کردند.
دکتر حیدرعلی بالو – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این دیدار با قدردانی از رشادت‌های مدافعان سلامت به‌ویژه در دوران بحرانی و طاقت‌فرسای شیوع بیماری کووید ۱۹، اظهار کرد: پایان عمر هر انسانی مرگ است و شهادت در راه خدا و خدمت به مردم، نصیب هرکسی نمی‌شود.
وی با اشاره به جایگاه رفیع ایثار و شهادت در اسلام، افزود: خداوند ارزش شهادت و ایثار را بسیار گرامی برشمرده و جایگاه شهدا  بسیار بلندمرتبه است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ناشناخته بودن ماهیت ویروس کرونا در روزهای نخست شیوع این بیماری در کشور و به‌ویژه استان گیلان، گفت: دوران پرالتهاب و مشقت‌بار کرونا در کشور و استان گیلان مملو از ارزش‌های اخلاقی ناب و ایثارگری‌های توصیف‌ناپذیر است.
دکتر بالو ، تلاش‌های مجدانه و ایثارگونه مدافعان سلامت را یادآور رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران طلایی دفاع مقدس برشمرد و گفت: خدمت و اجر شهدا و کادر بهداشت و درمان در کنار سایر گروه‌های مشارکت‌کننده در کنترل و درمان بیماران کرونایی هم‌تراز و هم‌ردیف با ایثار و جان‌نثاری‌های رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی است.
مادر و خواهر شهید افشین پاشاپرست نیز در این نشست ضمن تبریک انتصاب دکتر بالو به‌عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، به گوشه‌ای از رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های مدافعین سلامت به‌ویژه شهید پاشاپرست در ایام کرونا اشاره کردند.
گفتنی است؛ شهید افشین پاشاپرست کارشناس مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان تالش ، در تاریخ ۲۳ تیرماه سال ۱۳۹۹ در دفاع از سلامت مردم، جان به جان آفرین تسلیم کرد و به خیل شهدا پیوست.
شهید پاشاپرست تنها فرزند ذکور خانواده بود و از وی دو فرزند پسر به یادگار مانده است.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان