اجرای طرح راهداری محوری در ۱۳ هزار کیلومتر از راه های گیلان
اجرای طرح راهداری محوری در ۱۳ هزار کیلومتر از راه های گیلان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از اجرای طرح راهداری محوری در وسعت ۱۳ هزار کیلومتر از راه های استان خبر داد و گفت: با توجه به نوع اقلیم و وضعیت جغرافیایی استان گیلان راهداری محوری یکی از الزامات این استان است.

فریبرز مرادی ، از اجرای طرح راهداری محوری در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: با ابلاغ سازمان راهداری طرح راهداری محوری از ابتدای اردیبهشت‌ماه در محورهای شریانی و پرتردد شهرستان‌های استان گیلان شروع شد.

وی با بیان اینکه طرح راهداری محوری در وسعت ۱۳ هزار کیلومتر از راه های استان انجام می شود، ادامه داد: در همین خصوص ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با توجه به امکانات، نیروی انسانی و ماشین‌آلات راهداری موجود در هر منطقه این طرح را وارد مرحله عملیاتی کردند که اجرای آن همچنان ادامه دارد و امید داریم تا پایان خردادماه بتوانیم این طرح را به اتمام برسانیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با اشاره به اقدامات انجام شده در طرح راهداری محوری، تصریح کرد: حدود ۱۴ هزار و ۸۱۲ مترمربع لکه‌گیری، حذف چاله و خرابی آسفالت، ۳۰۸ هزار و ۸۲۶ متر تصدیع حریم و اصلاح شیب شیروانی راه، ۴۰۵ کیلومتر پاک‌سازی شانه و حاشیه راه، ۳۰ هزار و ۸۱۱ متر شانه‌سازی، تعریض و اصلاح افتادگی شانه راه و ۲۷۸۰ مورد اصلاح، تعمیر و رنگ‌آمیزی پایه تابلوها انجام شده است.

مرادی، تجهیز روشنایی مصنوع و حذف تابلوهای نادرست و غیرضرروی، ۷۸ مورد اصلاح و تخلیه قنوها و مصالح از حاشیه، کنار راه و پشت دیوارهای حائل و ۱۰۳۹ مورد شست‌وشو و رنگ‌آمیزی ابنیه فنی موجود از جمله دیوارهای حائل، پل‌های عابر پیاده، گالری‌ها، دیواره تونل‌ها، حفاظ‌های بتونی و… را از دیگر اقدامات دانست و گفت: ۲۱۰ کیلومتر خط‌کشی با اولویت خطوط میانی که ۵۱ کیلومتر آن در راه‌های شریانی بود نیز اجرایی شد.

وی همچنین از اجرای ۱۳ کیلومتر روشنایی نقطه‌ای و طولی تونل‌ها، اصلاح و تعمیر ۳۷ مورد روشنایی نقطه‌ای و ۶۶۵ مترمربع رنگ‌آمیزی سرعتگاه‌ها خبر داد و یادآور شد: این اقدامات در راستای طرح راهداری محوری در اردیبهشت‌ماه در استان گیلان انجام شده و هم‌اکنون هم در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با اشاره به کمبود نیروی انسانی به ویژه راهدار و عمر بالای ماشین‌آلات راهداری، عنوان کرد: با توجه به نوع اقلیم و وضعیت جغرافیایی استان گیلان راهداری محوری یکی از الزامات این استان است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا