مرغ به طور غیر قانونی از استان گیلان خارج می شود
مرغ به طور غیر قانونی از استان گیلان خارج می شود
رئیس سازمان صنعت، معدن ، تجارت اعلام کرد: قیمت نهایی مصوب مرغ 20 هزار 400 تومان در گیلان تعیین شده است.

به گزارش رشتستان به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان ؛ رئیس سازمان صنعت، معدن ، تجارت و دبیر ستاد تنظیم بازار گیلان مطرح کردمرغ به طور غیر قانونی از استان خارج می شود که باید تمامی دستگاههای مرتبط کنترل های لازم را برای این امر انجام دهند.

فرهاد دلق پوش با اشاره به اینکه هر هفته کارگروه تنظیم بازار به ریاست استاندار و یک روز در میان نیز کارگروه های فرعی با حضور معاونان دستگاههای مرتبط و کارشناسان در استان برگزار می شود ، تصریح کرد: روزانه ۵۰۰ تن تولید گوشت مرغ در استان داریم که از این میزان نیاز استان حداکثر ۲۲۰ تن در روز است که بر اساس تکلیف کارگروه تنظیم بازار، سازمان جهاد کشاورزی بایستی این مقدار مرغ را بر اساس سرانه در نظر گرفته شده برای شهرستان ها تامین و در مراکز عرضه توزیع کند.

وی با اشاره به اینکه قیمت مرغ در گیلان بدلیل تولید کننده بودن در چارچوب نوسانات قیمتی کمتر از استان های دیگر تعیین شده است، افزود: براساس آمار دریافتی و بازرسی انجام شده ؛ از روزهای قبل مرغ کمتر از نیاز استان توسط جهاد کشاورزی تامین شده که بر همین اساس روز گذشته فقط ۱۶۰ تن از نیاز بازار تامین شده است.

به گفته سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان ؛ روزانه ۵۰۰ تن گوشت مرغ در استان تولید می شود و این در حالیست که به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، نیاز استان ۲۲۰ تن در روز است.

گیلان از قطب های تولید گوشت مرغ است و با دارا بودن رتبه پنجم تولید مرغ کشور ۱۰ درصد این محصول را تولید می کند چنانکه سالانه ۹۰ تا ۹۵ میلیون جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان انجام و حدود ۱۶۵ هزار تن گوشت مرغ تولید می شود.

و در پایان رئیس سازمان صنعت، معدن ، تجارت قیمت نهایی مصوب مرغ را ۲۰ هزار ۴۰۰ تومان در گیلان تعیین کرد.

  • منبع خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان