وقوع ۲۷ فقره حریق در جنگل های گیلان
وقوع ۲۷ فقره حریق در جنگل های گیلان
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان از اطفای کامل آتش تا ساعت یک بامداد خبرداد.

به گزارش رشتستان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه طی حدود هشت ساعت در روز گذشته ۲۷ فقره حریق در شهرستانهای مختلف گیلان به وقوع پیوست، گفت: ساعت یک بامداد امروز کلیه حریقها اطفا شده است و در حال حاضر آتشسوزی نداریم.

سرهنگ محمد قربانیلر، با اشاره به وزش باد گرم شدید در سطح استان گیلان، اظهار کرد: از عصر روز گذشته تا ساعت ۲۳:۳۰ با وقوع حریق در عرصههای جنگلی آستان مواجه شدیم

وی با بیان اینکه طی حدود هشت ساعت ۲۷ فقره حریق در شهرستانهای مختلف گیلان به وقوع پیوست، افزود: این تعداد حریق در مدت کوتاه نشاندهنده وزش باد شدید و افزایش دما بوده است.

فرمانده یگان حفاظت ادارهکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، شهرستانهای فومن، سیاهکل، آستانه اشرفیه، لاهیجان، رشت، تالش، شفت، رودبار و رضوانشهر را درگیر حریق دانست و خاطرنشان کرد: بیشترین فقره آتشسوزی مربوط به شهرستان رودبار است؛ البته همه این آتشسوزیها به صورت لکهای و زیر هکتار است.

وی مجموع حریقهای به وقوع پیوسته در سطح جنگلهای استان را ۲۲ هکتار دانست و گفت: ساعت یک بامداد امروز کلیه حریقها اطفا شده است و در حال حاضر آتشسوزی نداریم.

قربانیلرد، با اشاره به آمادگی صد درصدی کلیه پرسنل ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستانها، یادآور شد: نیروهای حفاظتی و امدادی و آتشنشان در سطح عرصهها حضور داشتند و اجازه ندادند به درختان آسیب برسد و حریق را در سطح مهار کردند

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا