استاندار: در تلاش برای رونق اقتصاد کشاورزی و گردشگری گیلان هستیم
استاندار: در تلاش برای رونق اقتصاد کشاورزی و گردشگری گیلان هستیم
استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان و نیز شهرستان فومن گفت: در تلاش برای رونق اقتصاد کشاورزی و گردشگری گیلان هستیم.
 به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی امروز پس از خطبه‌های نماز جمعه فومن، ساماندهی و رسیدگی به معیشت مردم را یکی از اولویت ها خواند و با اشاره به توفیقات به‌دست آمده ازجمله مدیریت کرونا، خنثی سازی تحریم ها، رونق صادرات و ثبات قیمت ها اظهار داشت: در خصوص ذخیره سازی کالاهای اساسی، در حال حاضر در شرایط بسیار خوبی قرار داریم.
وی توسعه اشتغال و رونق تولید را مورد تأکید قرار داد و گفت: پیرو دستور وزیر کشور در روز معارفه مبنی بر صدور مجوز برای تسهیل کسب و کار، پنجره واحد سرمایه گذاری ایجاد کرده ایم تا بروکراسی های زائد برچیده شود و در زمان کنونی بیش از ۵۰ مجوز بی نام در  زمینه های مختلف مرتبط با مزیت های استان صادر شده است.
استاندار گیلان به ظرفیت های شهرستان فومن اشاره و خاطرنشان کرد: اقتصاد گردشگری، یکی از این مزیت هاست و بر همین مبنا در تلاش برای ثبت جهانی ماسوله هستیم که منجر به رونق کسب و کارها می‌شود.
اقتصاد کشاورزی، توجه به چایکاری و توسعه باغ های چای، نوغانداری و طرح های صنعتی فومن از دیگر مواردی بود که استاندار گیلان بر توجه به آنها تأکید کرد.
وی از دستور خود مبنی بر تشکیل یک کارگروه برای تجمیع طرح ها و ایده های نو از سوی صاحب‌نظران و نخبگان برای تعالی استان خبر داد.
دکتر عباسی با یادآوری دخالت های عده‌ای در انتصابات گفت: باید اجازه دهند امور که مطابق با برنامه های دولت مردمی سیزدهم است، پیگیری شود.
وی با تصریح اینکه از همه نظرات و مشورت ها استقبال می‌کنم، افزود: باید اجازه دهند در فضایی مناسب، رسیدگی به کارها دنبال شود و سپس پاسخگو هم خواهم بود.
استاندار گیلان دولت سیزدهم را دولتی مردمی عنوان و سهم خواهی ها را غیرقابل قبول ذکر کرد.
وی خدمت شبانه روزی و صادقانه به مردم را وجهه همت خویش بیان و خاطرنشان کرد: همه مدیران و مسئولان در رده های مختلف نیز مبتنی بر همین رویکرد، گام برداشته و فاصله بین خود و مردم را کاهش دهند.
وی با ابراز امیدواری اینکه آینده خوبی در پیش داریم ، گفت: بر اساس آرمان‌های امام (ره) و اندیشه های رهبری، به وظیفه خود برای خدمت به آحاد جامعه عمل می کنیم.
وی در خاتمه از همه دلسوزان شهرستان خواست سرپرست فرمانداری را برای مدیریت شایسته امور همیاری کنند.
دکتر عباسی صبح امروز با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی و شماری دیگر از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، در سفر به فومن، از پل نیمه‌کاره ورودی این شهرستان و پروژه تقاطع غیرهمسطح محور فومن شفت سراوان، مکان احداث میدان تره‌بار غرب گیلان، مجموعه در حال ساخت تولید میلگرد، پروژه پل نیمه کاره روستای کلفت و مصلی در حال احداث آیت الله العظمی بهجت فومن بازدید کرد.
ادای احترام به مقام شامخ شهیدان در گلزار شهدای فومن و دیدار با خانواده شهیدان خدمتگزار بافکری از دیگر برنامه‌های استاندار گیلان در سفر به فومن بود.
شرکت در نماز جمعه فومن، آخرین برنامه استاندار گیلان در سفر به این شهرستان بود.
  • منبع خبر : استانداری گیلان