تأمین زمین برای مشمولان طرح جوانی در استان گیلان با جدیت در حال پیگیری است
تأمین زمین برای مشمولان طرح جوانی در استان گیلان با جدیت در حال پیگیری است
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان در سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اعلام کرد: تأمین زمین برای مشمولان طرح جوانی در استان گیلان با جدیت در حال پیگیری است.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(گیلان)، سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان به ریاست اسداله عباسی استاندار گیلان و با حضور مدیران کل ورزش و جوانان، راه و شهرسازی استان و سایر مدیران عضو این ستاد در سالن جلسات الغدیر استانداری گیلان برگزار شد.

محمدرضا فلاحتگر سرپرست اداره کل راه وشهرسازی گیلان در این جلسه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان گیلان گفت: طبق آخرین آمار سامانه تاکنون ،۱۱۵۷ نفر در طرح جوانی جمعیت در گیلان ثبت نام کرده اند که از این میزان ۴۵۵ نفر تایید نهایی شده اند تا بتوانند از خدمات در نظر گرفته شده در این زمینه بهره مند شوند و زمین به آنها اختصاص داده شود و۵۳۷ نفر نیز در مرحله انتظار و بررسی قرار دارند.

وی افزود: طبق پیگیری های بعمل آمده و از زمان حضور اینجانب در این اداره کل ، میزان تاییدشدگان نهایی طرح جوانی جمعیت از ۱۹ نفر در دو ماه قبل به ۴۵۵ نفر در حال حاضر رسیده که انتظار می رود با تلاش همکاران و تسریع در بررسی پرونده ها تعداد ثبت نام کنندگان بیشتری تحت پوشش قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: پرونده ۱۱۲ متقاضی ساکن روستا نیز جهت تامین اراضی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تحویل گردیده است.

سرپرست اداره کل ورییس شورای هماهنگی راه وشهرسازی گیلان توجه به جوانی جمعیت را از مهم ترین مسایل کشور عنوان کرد وگفت: قانون جوانی جمعیت برای حمایت از فرزند آوری برای دستگاههای مختلف پیش بینی شده است واین طرح در این اداره کل با جدیت در حال پیگیری است.

فلاحتگر با بیان اینکه در راستای قانون حمایت از خانواده وجوانی جمعیت هفته گذشته طی مراسمی به ۲۳۰ خانوار گیلانی زمین تخصیص داده شد، گفت: زمین های واگذار شده در ۴ شهرستان گیلان ساماندهی شده است و تأمین زمین برای سایر مشمولان این طرح در استان گیلان در حال پیگیری است تا در مراحل بعدی واگذاری به آن‌ها هم انجام شود.

  • منبع خبر : راه و شهرسازی گیلان