خیز شدید چهارم کرونا در گیلان؛ شمار قربانیان در حال افزایش است
خیز شدید چهارم کرونا در گیلان؛ شمار قربانیان در حال افزایش است
استان گیلان همچنان درگیر خیز چهارم کرونا بوده و این بیماری روز به روز قربانیان بیشتری را به کام مرگ می‌کشاند.

استان گیلان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشته تقریباً همه شهرستان‌های آن به جز شهرستان رضوانشهر در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برد.

موج چهارم کرونا همچنان در استان گیلان با شدت و همه‌گیری بیشتری جولان می‌‌دهد و روز به روز شمار بستری‌شدگان و قربانیان ناشی از بیماری کرونا در حال افزایش است.

این همه‌گیری از پس از ایام تعطیلات نوروزی و در نخستین ماه سال به قدری افزایش پیدا کرد که استان گیلان با کمبود تخت‌های بیمارستانی در بخش خصوصی برای بستری بیماران کرونایی مواجه است.

همچنین آمار بیماران شدیداً بدحال کرونایی که نیاز به بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها دارند نیز رو به افزایش بوده و بیمارستان‌های استان گیلان در بستری بیماران شدیداً بدحال در ICU ها نیز با مشکل مواجه هستند.

طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال حاضر حدود هزار و ۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های سراسر استان گیلان بستری هستند.

۲۲۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته به آمار مذکور افزوده شده‌اند و بیش از از ۱۲۰ بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان گیلان به سر می‌برند.

همچنین ۴۵۰ بیمار مبتلا به کرونا سرپایی نیز به مراکز درمانی ۱۶ و ۲۴ ساعته استان گیلان مراجعه کرده‌اند که با دریافت دارو و تذکرات لازم اکنون در منازل خود قرنطینه هستند.

به‌دنبال افزایش شیوع کرونا و تداوم زنجیره کرونا در گیلان محدودیت‌هایی برای کسبه و اصناف استان در نظر گرفته شد که این محدودیت‌ها در این هفته نیز تمدید شد اما گویا آنطور که باید جدی گرفته نمی‌شود.

به‌دنبال افزایش آمار مبتلایان و شرایط سخت حاکم بر بیمارستان‌ها تقاضای کادر درمان استان گیلان از هموطنان و هم استانی‌ها رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم برپایی دورهمی‌ها است.

طبق مطالعات انجام شده برپایی دورهمی‌های خانوادگی و شرکت در تجمعات حتی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک نیز خود از عوامل اصلی ابتلا به کرونا است.

همچنین طبق بررسی‌های انجام شده اکثر بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های استان گیلان به دلیل شرکت در دورهمی‌ها به این وضعیت دچار شده‌اند.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم