۳۰۰۰ مددجوی گیلانی؛ متقاضی مسکن ملی
۳۰۰۰ مددجوی گیلانی؛ متقاضی مسکن ملی
مدیرکل بهزیستی گیلان، از ثبت نام ۳۰۰۰ مددجوی متقاضی در نهضت ملی مسکن استان خبر داد و اضافه کرد: با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان، مددجویان از پرداخت مبلغ اولیه ۴۰ میلیون تومانی معاف شدند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایسنا –  سید مهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی گیلان، با اشاره به فعالیت ۹۰۰ پرسنل در بخش دولتی بهزیستی استان و بیش از ۲۰۰۰ نفر در مراکز غیر دولتی و خیریه های استان، اظهار کرد: ۱۰۳ مرکز توانبخشی، ویزیت در منزل و مراقبت و نگهداری اعم از سالمندان و بیماران ذهنی و روانی در استان داریم.

وی با بیان اینکه مستمری هر فرد تحت پوشش از ۳۵۰ هزار تومان در سال گذشته به ۴۲۰ هزار تومان در سال جاری رسیده است، افزود: خانوارهای پنج نفر به بالا یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی گیلان در گفت وگوی خبری شبکه باران، با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم در افزایش کمک هزینه خانوارهای تحت پوشش، عنوان کرد: در کنار مستمری، به بیماران ضایعه نخاعی که حدود ۱۰۰۰ نفر در استان هستند، حق پرستاری یک میلیون تومانی پرداخت می شود.

خدمت بین دانا، کمک های موردی بهزیستی جهت خرید سمعک و لوازم درمانی و بهداشتی را کافی ندانست و از خیرین خواست به توانخواهان کمک کنند و گفت: قانون حمایت از حقوق معلولان برای نخستین بار در سال ۸۳ توسط سازمان بهزیستی مطرح و در مجلس تصویب شد، اما این قانون در سال ۹۶ وظایف کلیه دستگاه ها را در حوزه مناسب سازی مشخص کرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰۰ نفر در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند، ادامه داد: دولت برای نگهداری از این افراد یارانه دو میلیون تومانی به مراکز غیر دولتی پرداخت می کند، اما به خانوارهایی که از بیمار ضایعه نخاعی نگهداری می کنند، در کنار مستمری، حق پرستاری و حق درمان تعلق می گیرد.

مدیرکل بهزیستی گیلان از ثبت نام ۱۵ هزار و ۶۰۰ خانوار تحت پوشش جهت استفاده رایگان از انرژی خبر داد و بیان کرد: مناسب سازی از امکانات اولیه در شهرهاست، زیرا سالمندان و معلولان بینایی و جسمی – حرکتی نیز حق زندگی کردن در شهر را دارند.

وی با بیان اینکه شهر دوستدار سالمند را در گیلان کلید خواهیم زد، گفت: در هر شهر یک خیابان را به عنوان الگو مناسب سازی خواهیم که در رشت حد فاصل میدان فرهنگ تا چهارراه میکائیل مشخص شده است.

خدمت بین دانا، مسکن و اشتغال را از تاکیدات دولت سیزدهم دانست و یادآور شد: همزمان با افتتاح ۲۸۳۶ واحد مسکن مددجویی در سطح کشور ۷۳ واحد را در گیلان افتتاح خواهیم کرد. همچنین تسهیلات بلاعوض ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی به خانوارهای دو معلول به بالا جهت خودمالکی تعلق می گیرد و کلیه انشعابات رایگان است.

مدیرکل بهزیستی گیلان از ثبت نام ۳۰۰۰ مددجوی متقاضی در نهضت ملی مسکن استان خبر داد و اضافه کرد: با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان، مددجویان از پرداخت مبلغ اولیه ۴۰ میلیون تومانی معاف شدند.

وی با اشاره به افزاش ۳۵ درصدی اعتبارات تبصره ۱۶ جهت ایجاد اشتغال برای مددجویان، گفت: سازمان بهزیستی ۲۹۰ میلیارد تومان تسهیلات چهار درصد برای مشاغل خانگی مددجویان و تواخواهان تخصیص داده که مراحل آموزشی آن در سازمان فنی و حرفه ای رایگان است.

خدمت بین دانا، سیاهکل را سالمندترین شهرستان گیلان دانست و خاطرنشان کرد: گیلان رتبه اول سالمندی کشور را دارد و لذا باید امکانات اولیه را برای سالمندان فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۶ مرکز اورژانس اجتماعی(۱۲۳) فعال در استان داریم، تاکید کرد: همچنین کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در ۲۲ مرکز و در رده های سنی مختلف نگهداری می شوند.

این مقام مسئول، در پایان از راه اندازی یک مرکز بزرگ پیشگیری و درمان اعتیاد تا ماه آینده خبر داد و اظهار کرد: این مرکز با ظرفیت ۲۵۰ نفر از معتادین متجاهر فعالیت خود را آغاز می کند.

  • منبع خبر : ایسنا