مساعدت مجمع نمایندگان در خصوص رفع مشکل مربوط به قرارداد هیات دولت با شرکت متولی زباله سوز
مساعدت مجمع نمایندگان در خصوص رفع مشکل مربوط به قرارداد هیات دولت با شرکت متولی زباله سوز
حسن کریمی کرنق رییس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، در نشست اعضای شورای شهر رشت با مجمع نمایندگان استان که روز پنجشنبه ۲۱ دی ماه برگزار گردید، گفت: مباحث مهمی مانند ترافیک، زباله و رودخانه های شهر رشت از جانب رئیس و اعضای شورا و شهردار محترم مطرح گردید و اما بحث اصلی که موضوع مورد تاکید کمیسیون نیز بوده است و در این خصوص مکاتباتی نیز انجام داده، موضوع زباله سوز می باشد.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از مدیدیت ارتباطات شهرداری رشت، حسن کریمی کرنق رییس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، در نشست اعضای شورای شهر رشت با مجمع نمایندگان استان که روز پنجشنبه ۲۱ دی ماه برگزار گردید، گفت: مباحث مهمی مانند ترافیک، زباله و رودخانه های شهر رشت از جانب رئیس و اعضای شورا و شهردار محترم مطرح گردید و اما بحث اصلی که موضوع مورد تاکید کمیسیون نیز بوده است و در این خصوص مکاتباتی نیز انجام داده، موضوع زباله سوز می باشد.
وی در ادامه افزود: در سال ۱۳۹۲ چهار زباله سوز در شهرهای تهران، نوشهر، ساری و رشت استارت خورد که در همان سال اول زباله سوز تهران آغاز به کار کرد و در شرایط کنونی زباله سوز نوشهر در حال کار است و زباله سوز ساری نیز اخیرا ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار به آن تخصیص داده شده است، اما متاسفانه زباله سوز رشت هنوز بلاتکلیف مانده است.
رییس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت در ادامه اظهار داشت: تقاضای شورای شهر رشت از نمایندگان محترم این است که در خصوص قراردادی که هیات دولت با این شرکت بسته است اکر قرار است به ما بودجه ای اختصاص داده شود این کار با توجه به تاخیر زمانی فاحش هر چه زودتر انجام شود. در غیر اینصورت مراحل مربوط به خلع ید انجام شود چرا که طی مذاکرات بعمل آمده سرمایه گذار حاضر است بدون اعمال هزینه ای به شهرداری کار را انجام دهد، اما متاسفانه بدلیل وجود قرارداد که در ماضی بسته شده است شهرداری به لحاظ قانونی نمی تواند کاری را پیش ببرد..
کریمی کرنق در بخش پایانی صحبتهایش گفت: دفنگاه سراوان حدودا ۸۵ درصد بهسازی شده از اینرو از آقای فکور به عنوان نماینده محترم استانداری گیلان در جلسه می خواهیم وضعیت دفنگاه جدید نیز هر چه زودتر تعیین تکلیف گردد تا ریجکتی های جدید در مکان جدید ساماندهی شود.
  • منبع خبر : شهرداری رشت