بیمه دانشجویی تدبیری برای آینده مطمئن فرزندان در حال تحصیل در دانشگاه ها
بیمه دانشجویی تدبیری برای آینده مطمئن فرزندان در حال تحصیل در دانشگاه ها
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با تبریک فرارسیدن 16 آذرماه ، روز دانشجو ، بیمه های دانشجویی را راهکار و فرصتی برای ایجاد سابقه بیمه ای در دوران تحصیلات دانشگاهی برشمرده و از وجود 2700 نفر بیمه شده دانشجوئی در استان خبر داد .

به گزارش پایگاه خحبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، کیوان مرتضوی با تبریک فرارسیدن ۱۶ آذرماه (( روز دانشجو )) به تمامی دانشجویان ، از این قشر به عنوان فرهیختگان و نمادی از جامعه علمی کشور یاد نموده و اظهار داشت دانشجویان ، مدیران ، کارآفرینان و نیروهای مولد و گردانندگان آینده کشور هستند که ایجاد آرامش خاطر و امنیت روانی برای آنها از اهمیتی خاص برخوردار است .

وی با بیان اینکه گسترش پوشش های بیمه ای به اقشار مختلف بر اساس ماده یک قانون تامین اجتماعی اصلی ترین ماموریت این سازمان است افزود : در همین راستا از دیماه سال ۱۳۹۷ دانشجویان تحت عنوان اختصاصی ( بیمه دانشجویان ) در زیرگروه صاحبان حرف و مشاغل آزاد تحت پوشش قرار گرفتند .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه در این بیمه ، سالهای تحصیلات دانشگاهی دانشجو با انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه در زمره سوابق بیمه ای لحاظ شده و فرد از سنینی مناسبتر در میانسالی میتواند از بازنشستگی برخوردار شده و در طول دوران تحصیل نیز از پوشش های مربوطه بهره مند گردند .

کیوان مرتضوی همچنین اذعان داشت : این قرارداد به شکل غیرحضوری و با نرخ دلخواه و دامنه تعهداتی متنوع میسر بوده و ویژگی بارز آن اینست که دانشجو امکان استفاده از پوشش درمانی از طرف پدر و مادر و یا استفاده همزمان از مستمری والدین را خواهد داشت .

وی با گرامیداشت روز دانشجو ، افزود : در سالجاری تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر بیمه شده جدید دانشجوئی در استان گیلان به این جرگه پیوسته اند و تا پایان مهرماه ۲۷۰۰ بیمه شده دانشجویی تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان قرار داشته اند که پیش بینی میگردد این رقم تا پایان سال از ۳۰۰۰ نفر بگذرد .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان