خیرین گیلانی ۳۳ هزار میلیون ریال برای تامین مسکن محرومان کمک کردند
خیرین گیلانی ۳۳ هزار میلیون ریال برای تامین مسکن محرومان کمک کردند
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان گفت: از سال ۱۴۰۰ تا کنون ۳۳ هزار و ۷۲۰ میلیون ریال کمک های بلاعوض (نقدی و غیر نقدی) از سوی خیرین برای تامین مسکن خانواده‌های نیازمند و محروم استان به حساب ۱۰۰ امام واریز شده است.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایرنا_حامد دائمی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۳ هزار و ۵۴۹ میلیون ریال از این کمک ها به صورت نقدی و مبلغ ۲۰ هزار و ۱۷۱ میلیون ریال به‌صورت غیرنقدی(در قالب مصالح، نیروی انسانی، خدمات فنی و مهندسی و تخفیفات در اجرا) برای کمک به تامین مسکن محرومان و نیازمندان از سال ۱۴۰۰ تاکنون پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه از محل کمک های نقدی و غیر نقدی خیران گیلانی برای ساخت ۱۱۵ واحد مسکونی شهری و روستایی محرومان و نیازمندان بهره گرفته شد، اظهار کرد: همچنین ۳۵ واحد مسکن شهری و روستایی محرومان و نیازمندان در دست اجراست.

دائمی، کمک به تامین واحدهای مسکونی شهری و روستایی از محل کمک های بلا عوض حساب ۱۰۰ امام (ره) و تفاهم‌نامه دوجانبه بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان طی این مدت را ۲۱ هزار و ۶۹۶ میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون(مرداد ۱۴۰۲) بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از محل کمک‌های بلاعوض حساب ۱۰۰ امام(ره) ۱۸ هزار و ۲۹۶ میلیون ریال و از محل تفاهم‌نامه دوجانبه سه هزار و ۴۰۰ میلیون ریال و در مجموع ۲۱ هزار و ۶۹۶ میلیون ریال کمک نقدی بلاعوض به منظور کمک به احداث خرید تعمیر تکمیل، تجهیز و یا رهن و اجاره ۱۱۵ خانواده محروم شهری و روستایی پرداخت کرده است.

وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ تفاهم‌نامه ای بین بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان برای تامین مسکن محرومین منعقد که بر اساس آن مبلغ ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به عنوان سهمیه استان گیلان برای تامین مسکن محرومین در نظر گرفته شده که این میزان تسهیلات به عنوان کمک بلاعوض برای خانواده‌های واجد شرایط که بر اساس شرایط مندرج در شیوه نامه ابلاغی مشخص شده، پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: تسهیلات بلاعوض پرداخت شده برای مسکن محرومان با توجه به نیاز متقاضی محل جغرافیایی و نوع درخواست متفاوت است.

وی تعداد خانواده‌های حمایت شده برای تامین مسکن از محل حساب ۱۰۰ امام را ۱۰۶ خانوار ذکر و اظهار کرد: در مجموع بیش از ۲۷ هزار و ۸۱۶ میلیون ریال برای اجرای این واحدها نیاز بود که ۲۰ هزار و ۹۱۶ میلیون ریال از محل تفاهمنامه دوجانبه و بالغ بر۱۹ هزار میلیون ریال برای تامین واحدهای مسکونی محرومین از طریق کمک‌های بلاعوض خیرین استان از سال ۱۴۰۰ تا مرداد ۱۴۰۲هزینه شده است.

دائمی یادآور شد: در زمان حاضر نیز بیش از ۱۵ پرونده واجد شرایط دیگر در کمیته اجرایی حساب ۱۰۰ امام (ره) استان بررسی و تایید شده و در نوبت اخذ کمک بلاعوض قرار دارد.

این مسئول تصریح کرد: تفاهمنامه تامین مسکن خانواده‌های دارای حداقل ۲ عضو معلول تحت پوشش بهزیستی در سال ۹۴ هم با رویکرد کمک به تامین مسکن آنها بر اساس تفاهمنامه منعقده بین بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان و سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان بهزیستی کشور به انجمن خیرین مسکن ساز ایران پیگیری شد.

وی عنوان کرد: بر این اساس برای کمک به تامین مسکن خانواده‌های هدف در شهرها در مجموع به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال و در روستاها به مبلغ ۱۷۰ میلیون ریال کمک بلاعوض اختصاص می یابد تا به همراه تسهیلات کم بهره مسکن به آنان پرداخت شود. ضمن اینکه با گذشت زمان و افزایش تورم مبلغ بلاعوض تخصیصی پرداختی به خانواده‌ها ۲ برابر شده است.

دائمی به سهمیه گیلان برای تامین مسکن خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول استان(شهری و روستایی) اشاره و بیان کرد: از سهمیه ۱۱۳ مسکن خانوار روستایی تاکنون ۱۷ واحد مسکونی تحویل شده و ساخت مسکن ۹۶ خانوار دیگر در دست اجراست و برای تامین مسکن بخش شهری نیز برای ۱۳۴ خانوار برنامه‌ریزی شده که واحدمسکونی ۲۳ خانوار تحویل شده و برای ۱۱۱ خانوار دیگر نیز در دست اجراست.

  • منبع خبر : ایرنا