در تابستان سالجاری به طور متوسط روزانه ۳۵ نفر بیمه شده اجباری به تامین اجتماعی گیلان پیوستند
در تابستان سالجاری به طور متوسط روزانه ۳۵ نفر بیمه شده اجباری به تامین اجتماعی گیلان پیوستند
تعداد بیمه شدگان اجباری تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان در نیمه نخست سالجاری با 1/6 درصد رشد به بیش از 262600 نفر افزایش یافت .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان  به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، علی حسین نژاد با اشاره به اینکه بیمه شدگان اجباری یعنی مشمولین قانون کار بزرگترین گروه بیمه شدگان اصلی را در تامین اجتماعی تشکیل میدهند اظهار داشت این نسبت در استان گیلان معادل ۵۷ درصد از مجموع بیمه شدگان میباشد .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه در پایان اسفندماه سال ۱۴۰۰ تعداد بیمه شدگان اجباری در گیلان ۲۵۸۵۳۵ نفر بوده است افزود : این تعداد در پایان شهریور سال ۱۴۰۱ به ۲۶۲۶۴۸ نفر افزایش یافته است که بیانگر رشد ۱/۶ درصدی میباشد .

وی با تاکید بر اینکه افزایش اسمی این تغییرات بیانگر ۴۰۰۰ نفر افراد جدید میباشد اذعان داشت با توجه به خروج جمعیتی بیش از ۳۰۰۰ نفر از جرگه بیمه شدگان استان و پیوستن آنها به گروه بازنشستگان در این مدت باید رقم واقعی افزایش شمار بیمه شدگان را بیشتر متصور بود که این امر نشانه ای امیدبخش در جهت توسعه بخشهای تولیدی صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار است .

علی حسین نژاد بیشترین میزان افزایش تعداد بیمه شدگان اجباری در نیمه نخست سالجاری را مربوط به ماههای مرداد و شهریور دانسته و اظهار داشت تنها در شهریورماه شاهد رشد ۱۰۵۰ نفری در این بخش بوده ایم .

شایان ذکر است در حال حاضر حدود یک میلیون و سیصد و سی هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان