برگزاری نشست خبری مدیرکل بهزیستی گیلان با اصحاب رسانه استان گیلان
برگزاری نشست خبری مدیرکل بهزیستی گیلان با اصحاب رسانه استان گیلان
صبح روز بیست و نهم تیرماه ، نشست خبری مدیرکل بهزیستی گیلان با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی در سالن اجتماعات دکتر خزائلی اداره کل بهزیستی استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان ؛ زینب اکبرزاده _ سید مهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی گیلان طی برگزاری نشستی به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی در جمع خبرنگاران با اشاره به فرایند فرزند خواندگی گفت: یک هزار و ۳۰۰ زوج استان در نوبت دریافت فرزند به سر می برند که بیشتر آنان متقاضی دریافت نوزاد و دختر هستند.

خدمت بین دانا اظهار کرد: سال گذشته ۴۰ کودک به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی در گیلان واگذار شده است.

وی با تشریح اقدامات بهزیستی به مددجویان در بخش‌های مختلف عنوان کرد: ۱۱ هزار و ۲۰۰ زن سرپرست خانوار در گیلان هم اینک تحت پوشش بهزیستی هستند که ماهانه از این حوزه مستمری دریافت می کنند و هیچ زن سرپرست خانواری در استان در نوبت دریافت مستمری نیست.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به تحت پوشش بودن ۸۰۱ بیمار دارای بیماری مزمن اعصاب و روان در استان افزود: این تعداد بیمار در ۶ مرکز اعصاب و روان نگهداری می شوند که از این تعداد ۲ مرکز ویژه بانوان و چهار مرکز برای مردان است ضمن اینکه هفته آینده یک مرکز در لنگرود برای بانوان راه‌اندازی می شود.

وی به بهره‌برداری ۱۱۸ پروژه در هفته بهزیستی امسال در بخش های مختلف اعم از اشتغالزایی، مسکن و مراکز اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۶۴ واحد مسکونی به مددجویان‌ فاقد مسکن تحت پوشش بهزیستی تحویل می شود.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه‌ نزدیک سه هزار نفر از مددجویان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام شدند، خاطر نشان کرد: در ساخت مسکن مددجویان قرارداد سه جانبه با بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و بهزیستی منعقد شده ضمن اینکه بنیاد علوی هم پای کار آمده است.

وی در ادامه این نشست خبری با اشاره به شناسایی ۱۱۳ کودک کار در استان گیلان اظهار کرد : ۹۰ درصد این تعداد از کودکان کار شناسایی شده در استان، غیربومی هستند.

خدمت‌بین دانا با تاکید بر اینکه موضوع تکدی‌گری ارتباطی با سازمان بهزیستی ندارد، خاطر نشان کرد: اگر چهره شهر زیبا نیست تنها بهزیستی مسئولیت این مهم را ندارد بلکه سازمان های دیگر باید کمک کنند.

وی با اشاره به‌ دیوار مهربانی در شهر رشت افزود: در واقع این دیوار نامهربانی است چرا که لباس هایی که در این مکان گذاشته می شود توسط برخی جمع آوری و پس از شست و شو در مکانی دیگر به فروش می رسد.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به موضوع مهم مناسب سازی در راستای قانون حمایت از حقوق معلولان اظهار کرد: شهرداری رشت و سایر شهرداری های استان در موضوع مناسب سازی فضای شهری به‌ بهزیستی کمک کنند ضمن اینکه مناسب سازی شخصی معلولان، اعم از واحدمسکونی و خودرو آنان مربوط به این حوزه است بنابراین دراین راستا همه باید پای کار باشند.

  • منبع خبر : بهزیستی گیلان