خبرنگاران همچون چراغی پرفروغ، جامعه را به پیشرفت، توسعه و تعالی سوق می‌دهند
خبرنگاران همچون چراغی پرفروغ، جامعه را به پیشرفت، توسعه و تعالی سوق می‌دهند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پیامی بمناسبت روز خبرنگار با تقدیر از تلاش‌های اصحاب رسانه، گفت: خبرنگاران همچون چراغی پرفروغ، جامعه را به پیشرفت، توسعه و تعالی سوق می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وبدا)، دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پیامی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت محمود صارمی، روز خبرنگار را به صاحبان اندیشه و هادیان افکار عمومی، تبریک گفت.

در متن پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان آمده است؛
جان نباشد جز خبر در آزمون
هر که را افزون خبر، جانش فزون

خبر و اطلاع‌رسانی در دنیای ارتباطات امروزی، نقش موثر در حکمرانی و هم‌پیوستگی بخش‌های مختلف نظام حاکمیتی مردم پایه دارد و بدون شک می‌توان گفت بدون توجه به پیوست‌های رسانه‌ای، پیشبرد امور ممکن نیست.
خبرنگاران به عنوان طلایه‌داران عرصه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در نظام رسانه‌ای، با جهاد تبیین، تشریح رویکردها و عملکردها، همچون چراغی پرفروغ پیرامون خود را روشن و جامعه را با شتاب بیشتر در سیر رسیدن به تحول، پیشرفت، توسعه و تعالی سوق می‌دهند.
پیشرفت چشمگیر و بی‌نظیر فناوری‌های نوین در صنعت رسانه و بهره‌گیری این صنعت از علوم چندبخشی در عصر حاصر ، فضایی را فراتر از بیان حقیقت و شفافیت ترسیم کرده و همگان را مستلزم به فراگیری و درک واقعی علوم شناختی و دیپلماسی عمومی کرده است.
آنچه رسانه‌ های فعال در جهان و ایران اسلامی به آن اذعان دارند و در دستیابی به آن تلاش می‌کنند، ربودن گوی روایت اول در به‌دست گرفتن افکار عمومی و غالب در جامعه است و بی‌تردید منظر آسیب‌پذیری این صنعت فراگیر چندبخشی همه‌گیر نیز در اقناع‌سازی، نقطه زنی، روایت‌گری و قصه‌پروری است.
اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار، از ممارست و تلاش‌های شبانه‌روزی خبرنگاران، صاحبان قلم‌ و اندیشه و همه کسانی‌که به کرسی افکار عمومی تکیه زده و مسوولیت خطیر و شیرین خبرنگاری را پذیرفته‌، تقدیر کرده و تبیین بیش از پیش دستاوردهای نظام سلامت را به منظور جلب رضایت الهی و تقویت امید در جامعه، از همگان خواستارم.

دکتر محمدتقی آشوبی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان