واریز بالغ بر ۳۳۲ میلیارد تومان به حساب شهرداری ها و دهیاری های گیلان
واریز بالغ بر ۳۳۲ میلیارد تومان به حساب شهرداری ها و دهیاری های گیلان
مدیر کل امورمالیاتی گیلان خبرداد: در سال 99 بالغ بر 332 میلیارد تومان به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداری‌های استان واریز شده است .

به گزارش رسانه مالیاتی ایران ، محسن محمدی پور ،مدیر کل امورمالیاتی گیلان، با اشاره به اهمیت پروژه ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در راستای هوشمندسازی نظام مالیاتی، متذکر شد: مودیان می توانند جهت فعال کردن امکان «ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی» با مراجعه به سامانه ثبت نام سازمان امور مالیاتی به نشانی .ir نسبت به تکمیل فرم الکترونیکی «درخواست استفاده از خدمات الکترونیکی ابلاغ و مدیریت درخواست ها» اقدام کنند.

محمد پور با اشاره به واریز حدود ۲۶۵ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداری های استان گیلان در سال ۹۸ یادآور شد: از این مبلغ، بیش از ۷۵ میلیارد تومان سهم شهرداری رشت بوده است.
وی گفت : در سال ۹۹ نیز بالغ بر ۳۳۲ میلیارد تومان به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداری‌های استان واریز شده که از این مبلغ نیز نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان مربوط به شهرداری رشت است.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان اظهار کرد: طبق قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، کلیه صاحبان مشاغل اعم از صنفی و غیرصنفی و اشخاص حقوقی مشمول ثبت نام در سامانه مودیان و استفاده از پایانه های فروشگاهی هستند.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان، با بیان اینکه افراد برای دریافت دستگاه های کارتخوان و درگاه های فروش اینترنتی ملزم به ثبت نام در نظام مالیاتی هستند، خاطرنشان کرد: مودیان باید بدانند که ثبت نام در نظام مالیاتی لزوما به این معنی نیست که مشمول پرداخت مالیات خواهند شد؛ بلکه بالعکس می توانند از تسهیلات و معافیت های قانونی برخوردار شوند ، مثلا در عملکرد سال ۹۷ بیش از ۳۸ هزار نفر از صاحبان مشاغل در استان با انجام تکالیف قانونی خود از پرداخت مالیات معاف شدند.
محمدی پور تاکید کرد: سامانه گزارش فرار مالیاتی در سایت سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس www.intamedia.ir و همچنین مرکز ارتباط مردمی اداره کل امور مالیاتی استان گیلان با شماره تماس ۱۵۲۶ آماده دریافت گزارشات، شکایات، انتقادات و پیشنهادات شهروندان است.