تهیه طرح هادی برای بیش از ۲۰۰۰ روستا در گیلان
تهیه طرح هادی برای بیش از ۲۰۰۰ روستا در گیلان
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه سال گذشته بازنگری طرح‌های هادی ۲۲۰ روستا در گیلان به اتمام رسیده، گفت: برای ۲ هزار و ۱۴ روستا در استان طرح هادی تهیه‌شده است.

رشتستان _ حامد دائمی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت از تخصیص ۴۵۹ میلیارد تومان اعتبار به بنیاد مسکن استان خبر داد و اظهار کرد: این اعتبارات از محل اعتبارات ملی و استانی به اجرای طرح‌های هادی اختصاص‌یافته است.

وی با بیان اینکه با اختصاص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی به بنیاد مسکن اجرای طرح هادی حدود ۱۰۰ روستا در استان در دستور کار قرارگرفته، افزود: سال گذشته بازنگری طرح‌های هادی ۲۲۰ روستا در گیلان به اتمام رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه برای ۲ هزار و ۱۴ روستا در استان طرح هادی تهیه‌شده، گفت: در حال حاضر تنها ۴۶ روستای استان طرح هادی ندارد.

دائمی با بیان اینکه ۲۸ روستا در گیلان قابلیت تهیه طرح هادی را دارند، افزود: ۱۸ روستای دیگر گیلان به دلیل موقعیت و حفظ بافت قابلیت تهیه و اجرای طرح را ندارد.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان هر ۱۰ سال یک‌بار طرح هادی روستاها بازنگری می‌شود که ۷۴۷ روستا تا پایان سال جاری نیازمند بازنگری است.

  • منبع خبر : فارس