دریافت گواهینامه اجرای برنامه ایمنی آب در سامانه تامین آب آشامیدنی شهر رودسر
دریافت گواهینامه اجرای برنامه ایمنی آب در سامانه تامین آب آشامیدنی شهر رودسر
مدير امور آب و فاضلاب رودسر از اخذ گواهينامه اجراي برنامه ايمني آب در سامانه تامين آب آشاميدني این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب گیلان؛ حسن امیدوار با اشاره به اهمیت اجرای برنامه ایمنی آب گفت: اجرای این برنامه برای شهر رودسر از اواخر سال ۱۳۹۸ با محوریت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و با عضویت نهادهای ذینفع آغاز شد.

وی افزود: با همکاری و تلاش بی وقفه همکاران واحد کنترل کیفیت امور آب و فاضلاب رودسر و اعضای کمیته فنی ایمنی آب شرب این شهر؛ اجرای این برنامه بر اساس دستور العمل اجرایی توصیف سیستم تامین و توزیع آب چشمه سفیدآب (بعنوان یکی از مهم ترین منابع تامین آب شهرستان رودسر)، خطوط انتقال و تصفیه خانه طول لات، مخازن و شبکه آبرسانی شهر رودسر به مرحله پایانی رسید.

وی تصریح کرد: امور آبفای شهرستان رودسر با کسب امتیاز خوب، موفق به دریافت گواهینامه اجرای برنامه ایمنی آب از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان شد که این گواهینامه به مدت دو سال اعتبار دارد.

امیدوار هدف از اجرای این برنامه را ارتقای کیفیت آب شرب، ارزیابی اولیه و ثانویه عوامل خطر در کیفیت آب، توسعه و ارتقای سیستم پایش و بهره برداری از منابع آب ذکر کرد و گفت: برنامه ایمنی آب مهم ترین اقدام برای تضمین کیفیت آب شرب بشمار می رود که این برنامه توسط سازمان بهداشت جهانی تهیه و اجرای آن به کشورهای عضو توصیه شده است.

  • منبع خبر : آب و فاضلاب گیلان