آماده تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی رشت هستیم
آماده تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی رشت هستیم
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گیلان، با بیان اینکه تکمیل کامل این مرکز فرهنگی جزء اولویت‌های اصلی راه و شهرسازی استان گیلان است، گفت: تمام ظرفیت‌های اجرایی راه و شهرسازی برای به ثمر رسیدن پروژه فعال هستند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایسنا _ محمدرضا فلاحتگر در حاشیه بازدید از روند پیشرفت پروژه کتابخانه مرکزی رشت، با اشاره به جدیت مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان برای اتمام مراحل تکمیل مذکور، اظهار کرد: کتابخانه مرکزی رشت بزرگترین پروژه فرهنگی شمال کشور محسوب می‌شود.

وی اعتبار هزینه شده برای پیشرفت این پروژه را تا امروز ۸۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد و متذکر شد: مجموعه راه و شهرسازی استان برای ادامه روند تکمیل کتابخانه در صورت اختصاص اعتبار مورد نیاز آمادگی دارد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گیلان همچنین با بیان اینکه تکمیل کامل این مرکز فرهنگی جزو اولویت های اصلی راه و شهرسازی استان بوده و تمام ظرفیت های اجرایی مجموعه برای به ثمر رسیدن پروژه فعال هستند، از مسئولان استان خواست تا برای تحقق اهداف فرهنگی، نقش جدی تری در هم افزایی و همراهی در این حوزه ایفا کنند.

یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان نیز در این بازدید ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص پیش بینی ارائه ۵۰ خدمت کتابخانه ای در این مرکز بزرگ فرهنگی، از فرایند آماده سازی و تهیه تجهیزات کتابخانه مرکزی رشت با اعتبارات تخصیص یافته از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور خبر داد.

وی با بیان اینکه بخش های در نظر گرفته شده در این مجموعه فرهنگی جزو بهترین فضاهای ویژه فرهنگی، هنری و آموزشی در استان گیلان خواهد بود، بر ضرورت تعامل بین دستگاهی به ویژه از سوی مدیریت شهری شهر رشت برای تحقق وعده استاندار گیلان تاکید کرد.

این مسئول فرهنگی مشکلات برجای مانده برای رفع موانع موجود در مسیر بهره برداری کامل را قابل رفع دانست و عنوان کرد: اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان به عنوان بهره بردار پروژه کتابخانه مرکزی از همه ظرفیت های خود برای ایجاد هم افزایی میان دستگاه های متولی امر بهره خواهد برد.

کتابخانه مرکزی شهر رشت با اسکلت بتنی در شش طبقه با مساحت ۸۱۵۳ مترمربع و دارای بخش های مختلفی چون سالن آمفی تئاتر، مخزن کتاب، سالن های مطالعه مجزا ویژه آقایان و خانم ها، سالن جلسات، بخش مطالعه سالمندان، اتاق علم، ساختکده، گالری نمایش، سالن های اجتماعات و کنفرانس، بخش ویژه گویا و بریل، بخش کتب مرجع، بخش امانت، بخش ویژه و مستقل کودک، بخش ویژه مطالعه محققین، بخش اداری کتابخانه و مرمت و آماده سازی کتاب می باشد.

  • منبع خبر : ایسنا