خودکفایی همه‌جانبه با تشویق دانشمندان به پژوهش محقق می‌شود
خودکفایی همه‌جانبه با تشویق دانشمندان به پژوهش محقق می‌شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اندیشیدن، پژوهش و نوآوری را مبنایی‌ترین نیاز برای دست‌یابی به توسعه و استقلال در کشور دانست و گفت: با تشویق پژوهش گران و دانشمندان به فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی موردنیاز کشور است که خودکفایی همه‌جانبه ممکن و محقق می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با صدور پیامی، فرارسیدن روز پژوهش را گرامی داشت.

در پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان آمده است:

۲۵ آذرماه به‌عنوان روز پژوهش نام‌گذاری شده است که نشان از اهمیت عرصه پژوهش در رشد، توسعه و تأثیرگذاری آن در تحقق اهداف بلندمدت کشور دارد.

اندیشیدن، پژوهش و نوآوری، مبنایی‌ترین نیاز برای دست‌یابی به پیشرفت، توسعه، رفاه و استقلال همه‌جانبه است و با پژوهش و تشویق پژوهش گران و دانشمندان به فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی موردنیاز کشور است که خودکفایی همه‌جانبه ممکن و محقق می‌شود.

رشد شاخص‌های کلان یک کشور با بهره‌مندی از نتایج تحقیقات و پژوهش، امکان‌پذیر خواهد بود و در این راستا نقش حوزه پژوهش به‌ویژه در ارتقای سطح سلامت جامعه و دستیابی به اهداف بلندمدت آن بسیار حائز اهمیت است.

محققان و پژوهشگران با تلاش شبانه‌روزی توانستند در جهت شناسایی ویروس منحوس کرونا و تولید واکسن، نقش بسزایی در مدیریت این بیماری ایفا کنند و درواقع مفهوم حقیقی و کاربردی پژوهش‌های اثربخش را امروزه همگان به عینه در پاندمی کرونا مشاهده کردند.

این‌جانب ضمن تبریک فرارسیدن روز پژوهش، از زحمات تلاشگران حوزه پژوهشی به‌ویژه مسئولان و کارکنان معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان قدردانی نموده و از خداوند متعال برای همگان، سلامتی و توفیق روزافزون مسألت دارم.

دکتر ارسلان سالاری

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان