جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مستمراً ترویج شود
جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مستمراً ترویج شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر ترویج و تبلیغ مستمر مفاهیم جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، گفت: همان‌گونه که همه بخش‌های دولتی و مردمی در بحران کرونا پای‌کار بودند و موجب مهار نسبی این ویروس شدند، لازم است در بحران جمعیتی کنونی نیز همه مشارکت فعالانه داشته باشند.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، صبح یکشنبه ۴تیر، نشست قرارگاه دانشگاهی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با حضور دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تعدادی از معاونین و مدیران ستادی دانشگاه، کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه جمعیت در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.
دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تأکید بر ترویج و تبلیغ مستمر مفاهیم جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، اظهار کرد:  لازم است در سطح ادارات و محل رجوع مردم ، این اقدامات با شدت و قوت بیشتری در دستور کار قرار بگیرد.
وی با اشاره به برخی از اقدامات دانشگاه در حوزه فرزند آوری، افزود: مراکز درمان ناباروری در سطح دانشگاه آغاز به کار کرده و در حال‌ توسعه است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به چالش جمعیتی در استان، گفت: موضوع چاله جمعیتی را در گیلان همه باید جدی بگیرند و اقدام عملی و میدانی در این رابطه داشته باشند.
دکتر آشوبی با تأکید بر همکاری همه‌جانبه در راستای تحقق جوانی جمعیت، گفت: همان‌گونه که همه بخش‌های دولتی و مردمی در بحران کرونا پای‌کار بودند و موجب مهار نسبی این ویروس شدند، لازم است در بحران جمعیتی کنونی نیز همه پای‌کار باشند و مشارکت فعالانه داشته باشند.
گفتنی است، در این نشست در خصوص برقراری بیمه پایه و تکمیلی مراکز درمان ناباروری بخش خصوصی و لزوم حمایت دولت از این مراکز، گفت‌وگو و تبادل‌نظر شد.
همچنین مجموعه اقدامات و نیازمندی‌های مرکز درمان ناباروری مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س)، توسعه بخش درمان ناباروری تالش و الزامات راه‌اندازی بخش درمان ناباروری شرق گیلان، از دیگر موضوعاتی بود که در قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده طرح و بررسی شد.
همچنین در این نشست، تعدادی از کمیته‌های قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده نیز به ارائه گزارش پرداختند و نیازمندی‌های خود را برای تحقق جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تبیین کردند.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان