کارفرمایان گیلانی بیش از ۸۴۵ میلیارد تومان به تامین اجتماعی استان بدهکارند
کارفرمایان گیلانی بیش از ۸۴۵ میلیارد تومان به تامین اجتماعی استان بدهکارند
بر اساس آخرین بیلان صادره ، لغایت اسفند سال 98 ، افزون بر 37000 کارفرمای گیلانی دارای دیون بیمه ای به تامین اجتماعی هستند .

به گزارش رشتستان به نقل از اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ،علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه از این رقم مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان برآوردی و مربوط به دوره شش ماهه دوم سال گذشته و افزون بر ۷۲۵ میلیارد تومان آن قطعی سنوات گذشته است ، تاکید نمود این رقم میزان بدهی ها تا پایان سال ۹۸ را نشان داده و پیش بینی می گردد عدد مذکور تا پایان شهریور امسال از ۹۰۰ میلیارد تومان بیشتر گردد .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه علیرغم وجود مواد قانونی برای اقدامات اجرائی ، تلاش شده در شرایط اقتصادی موجود و با هدف کمک به واحدهای تولیدی صنعتی ، نهایت همکاری با کارفرمایان صورت گیرد افزود : لیکن ارائه بموقع تعهدات توسط سازمان نیازمند انجام تکالیف قانونی و پرداخت حق بیمه است .

ایشان با اشاره به عمومی و غیردولتی بودن تامین اجتماعی ، افزود : این سازمان از بودجه دولت برخوردار نبوده و اصلی ترین منبع آن برای ارائه تعهدات ، حق بیمه های پرداختی توسط بیمه شدگان و کارفرمایان می باشد .

علی حسین نژاد همچنین با اشاره به اینکه بخش عمده ای از مطالبات مذکور سازمان از کارفرمایان و سازمانها متعلق به شهرداری ها و ادارات دولتی است اظهار داشت : اقدامات خوبی در قالب تهاتر برای تعیین تکلیف این بدهی ها صورت گرفته است .

خاطر نشان میسازد درآخرین بیلان صادره توسط شعب تابعه ، بیش از ۳۷۰۰۰ کارفرما دارای دیون بیمه ای به تامین اجتماعی استان هستند .

شایان ذکر است تامین اجتماعی استان ماهانه بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان تعهدات به جامعه هدف ارائه می نماید

  • منبع خبر : اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان