تلاش برای تحقق اهداف شهر خلاق خوراک با تکیه بر برندسازی و جذب سرمایه‌گذار
تلاش برای تحقق اهداف شهر خلاق خوراک با تکیه بر برندسازی و جذب سرمایه‌گذار
جلسه بررسی مشکلات و چالش‌های رستوران‌ داران با حضور سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت، سید حسین رضویان عضو شورا، پورمحمدی رئیس اتحادیه رستورانها و رستوران دارن شهر رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت – جلسه بررسی مهمترین مشکلات و چالش‌های پیش‌روی رستوران‌ داران با هدف مانع زدایی برای تحقق اهداف شهر خلاق خوراک، صبح یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ با حضور سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت، سید حسین رضویان عضو شورا، پورمحمدی رئیس اتحادیه رستورانها و رستوران دارن شهر رشت برگزار شد.

 

سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت در این جلسه با تاکید بر اینکه جاذبه‌های توریستی کمی در رشت وجود دارد، اذعان کرد: یکی از جذابیت‌های توریستی شهر رشت وجود رستورانهایی است که در مسیر اهداف شهر خلاق خوراک حرکت می‌کنند.

 سرپرست شهرداری رشت، افزایش میزان ماندگاری مسافر و گردشگر در شهر رشت را خواستار شد و با تاکید بر اینکه وی به اهمیت کار رستوران‌ داران واقف است، عنوان کرد: رشت و گیلان از دیرباز تاکنون معروف به غذا و خوراک بوده و این خصیصه هنوز هم برای این خطه حفظ شده است.

 سید مجتبی خدمت بین دانا میزان تبلیغاتی که در راستای شهر خلاق خوراک رشت انجام می‌شود را بسیار کم و ناچیز خواند و یادآور شد: شهرداری رشت در کنار رستوران داران است و علاقمند است تا این صنعت در سطح شهر روز به روز رونق پیدا کند.

 وی افزایش افق دید فعالان حوزه غذا و خوراک را در پیشرفت هر چه بیشتر جایگاه رشت در این عرصه موثر دانست و تصریح کرد: در مورد مشکلاتی که در حوزه ماده ۴۲ به وجود آمده هم در کنار برگزاری جلسه‌ای در مناطق، شهرداری رشت به زودی رایزنی‌هایی را با دادستان انجام میدهد تا مشکل حل و فصل شود.

 سرپرست شهرداری رشت در پایان ابراز داشت: از تلاش رستوران داران رشت که غذاهای سنتی شهر را احیاء کردند و اجازه ندادند که این میراث بزرگ از بین برود واقعا تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

سید حسین رضویان عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه اهداف شهرهای خلاق خوراک بنا بر آنچه که در مابقی شهرهای جهان اتفاق می‌افتد در شهر رشت محقق نشده است، افزود: از شهرداری رشت انتظار داریم در حوزه برندسازی، سرمایه‌گذاری، جذب گردشگر و مسافر بر طبق چشم‌انداز شهر خلاق خوراک برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند.

سید حسین رضویان، حمایت معنوی از مشاغل سطح شهر و ایجاد جذابیت برای ورود افراد به مقوله شهر خلاق خوراک را در خیابانهای سطح شهر رشت خواستار شد و تصریح کرد: معتقدم در روزگار کنونی جامعه‌ای موفق است که طبقه متوسط آن سرمایه در گردش و‌ سود اجتماعی بیشتری داشته باشند.

 

در پایان این جلسه پورمحمدی رئیس اتحادیه رستورانها و رستوران داران به مشکلات و چالش های این صنف، درخواست تغییر روش پرداخت عوارض به شهرداری، ماده ۴۲ و … پرداخت.

  • منبع خبر : شهرداری رشت