پیشرفته‌ترین گلخانه کشور در سیاهکل احداث می‌شود
پیشرفته‌ترین گلخانه کشور در سیاهکل احداث می‌شود
نماینده عالی دولت در گیلان از ساخت پیشرفته‌ترین گلخانه کشور در سیاهکل خبر داد و گفت: در منطقه سیاهکل یکی از بهترین و مدرن‌ترین گلخانه‌ها با ظرفیت ۷۰۰ شغل درسیاهکل احداث است.

به گزارش پایگاه خبری  رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی غروب (جمعه) ۲ تیر در جشنواره بزرگ بلوش  (تمشک جنگلی) در سیاهکل با بیان اینکه سیاهکل تاریخ و پیشینه بسیار درخشانی در طول تاریخ دارد، اظهار کرد: طبیعت زیبای این شهر به مانند دیلمان در آسمان درخشان جمهوری اسلامی ایران می‌درخشد.

وی با اشاره به وجود محصولات متنوع کشاورزی در تمامی شهرستان‌های گیلان از جمله سیاهکل گفت: در اکثر نقاط این استان سرسبز محصولی متنوع در حال تولید است و بسیار خرسندم که در جشن بزرگ برداشت تشمک به عنوان یک محصول خدادای در کنار مرذم هستم.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به برگزاری جشنواره‌هایی به مانند جشنواره چای و تمشک بیان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی منجر به معرفی انواع محصولات کشاورزی و آشنایی مردم با ویژگی‌های طبیعی نقاط مختلف استان می‌شود.

دکتر عباسی با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم در تکمیل و ترمیم جاده سنگر_سیاهکل بیان کرد: اقدامات خوبی برای تکمیل و ترمیم این جاده صورت گرفت که در این خصوص مکاتبات لازم انجام و به زودی این جاده به مانند کمربندی سیاهکل نوسازی می‌شود.

وی از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان با کمک بنیاد مستضعفان برای ترمیم جاده سیاهکل به دیلمان خبر داد و افزود: مردمان سیاهکل و دیگر نقاط گیلان در فصل تابستان و بهار مشتاق سفر به منطقه خوش آب و هوای دیلمان هستند ولی جاده دسترسی بسیار نا هموار بود به این منظور با کمک بنیاد مستضعفان توانستیم ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در این خصوص در نظر بگیریم.

نماینده عالی دولت در گیلان وجود تمشک را یک مزیت گردشکری مهم در گیلان برشمرد و افزود: وجود درختان‌ بیشمار تمشک در اطراف جاده و کوهستان‌های سیاهکل یک مزیت ارزشمند گردشگری است که هرساله مسافرین بسیاری را جذب این منطقه می‌کند.

دکتر عباسی با بیان اینکه از تمامی مزیت‌های شهرستان‌های گیلان برای توسعه و پیشرفت و آبادانی باید استفاده شود، تصریح کرد: در منطقه سیاهکل یکی از بهترین و مدرن‌ترین گلخانه‌ها با ظرفیت ۷۰۰ شغل درسیاهکل احداث است.

در این جشنواره بزرک که با حضور هنرمندان مطرح کشوری و با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری همراه بود تعدادی از زوج‌های جوان سیاهکلی که به تازگی ازدواج کرده‌اند به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) از سوی استاندار گیلان تجیل شدند.

  • منبع خبر : استانداری گیلان