۳ میلیارد تومان وقف توسط خیرین لاهیجان
۳ میلیارد تومان وقف توسط خیرین لاهیجان
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان های لاهیجان و سیاهکل از ۳ میلیارد تومان وقف توسط خیرین لاهیجان طی یکسال اخیر خبر داد.
به گزارش رشتستان محمد صفایی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های لاهیجان و سیاهکل ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته وقف و تسلیت ایام شهادت پیامبر اکرم (ص) ، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) ، مهمترین دیدگاه وقف را ماندگاری نام واقف دانست و گفت: در لاهیجان وقفی با ۱۵۰ سال قدمت همچنان ماندگار است .
وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین کار اداره اوقاف سوق دادن خیریه‌ها به سمت وقف است، افزود: شخص میتواند واقف باشد و خودش متولی وقت خویش را انتخاب کرده و اوقاف تنها ناظر و مشورت دهنده خواهد بود .
رییس اداره اوقاف و امور خیریه لاهیجان و سیاهکل همچنین گفت: با توجه به شرایط کشور ، بسیاری از وقف ها میتوانند مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه را مرتفع کند .
وی کمک به ازدواج جوانان ، رفع بسیاری از معضلات اجتماعی و موضوعات دانش بنیان را از مهمترین مواردی دانست که میتوان واقفین را به آن سو سوق داد.
صفایی در ادامه افزود: طی یک سال اخیر یک میلیارد و دویست میلیون تومان از محل موقوفات مختلف در برگزاری مراسمان عزاداری و ترویج فرهنگ علوی ، معضلات اجتماعی و کمک به نیازمندان ، کمک به یتیمان و تعمیر و بازسازی مساجد و بقاع متبرکه هزینه شده است .
وی همچنین درآمد مساجد و بقاع متبرکه شهرستان را نیز طی یک سال اخیر یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان برآورد کرد و گفت: این مبلغ از محل کمک خیرین در مساجد و بقاع هزینه شده است .
محمد صفایی در ادامه افزود: طی یک سال گذشته ۵۰۰ برنامه فرهنگی توسط اداره اوقاف و امور خیریه برگزار شده که دربین انها میتوان از سوگواره یاس نبوی ، برگزاری مراسم یادبود شهادت سردار قاسم سلیمانی در ۵۰ بقعه ، مراسم آرامش بهاری و ضیافت های مختلف در راستای امور فرهنگی نام برد .
وی همچنین با اشاره به حضور پررنگ اداره اوقاف و امورخیریه در ساماندهی دو قبرستان لاهیجان جهت تدفین فوت شدگان ویروس کرونا اشاره داشت و افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا بیش از ۴۰ هزار ماسک در اماکن متبرکه توزیع شده است .
صفایی همچنین افزود : در ایام ماه محرم نزدیک به ۲۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان و ۲۹ هزار پرس غذای گرم به ارزش حدودی ۵۸۰ میلیون تومان در مناطق کم برخوردار و با همکاری هیات امنای مساجد و بقاع شهرستان توزیع شد
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در پایان با تاکید بر احیای موقوفات شهرستان گفت : در برخورد با متصرفان اراضی اوقاف هیچ گونه اغماضی صورت نخواهد گرفت.