هنرستان فنی و حرفه ای بانو احسان پورفرنود لنگرودی و محمد راسخی افتتاح شد
هنرستان فنی و حرفه ای بانو احسان پورفرنود لنگرودی و محمد راسخی افتتاح شد
با حضور جمعی از مسئولین هنرستان فنی و حرفه ای بانو احسان پورفرنود لنگرودی و محمد راسخی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی نوسازی مدارس گیلان ، هنرستان فنی و حرفه ای بانو احسان پورفرنود لنگرودی و محمد راسخی در شهر لنگرود روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۰۳ در آئینی با شکوه با حضور دکتر میرکاظم میرنظری مشاور عالی ریاست سازمان نوسازی مدارس کشور، مهندس علی دقیق مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان، خانم گیتی نژاد مدیرعامل محترم موسسه مهر گیتی، سرکارخانم دکتر الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور، مهندس جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، بانو احسان پورفرنود لنگرودی خیر مدرسه ساز، میر مسعودی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان و جمعی از مسئولین کشوری و استانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مدرسه سازی در واقع یک نوع تمدن سازی می باشد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان گیلان در این مراسم طی سخنانی ضمن خیر مقدم به مدعوین و مهمامنان ارجمند، افزود: حرکت و رسالت سازمان نوسازی مدارس کشور بر اساس سند چشم انداز تحول بنیادین زیر نظام تامین فضا، تجهیزات و فناوری، رساندن کشور عزیزمان ایران به جایگاه اول علمی و فناوری در منطقه می باشد.

وی با بیان اینکه مدرسه سازی در واقع یک نوع تمدن سازی می باشد، تصریح نمود: براین باوریم که بنیادهای مستحکم تمدن ایرانی- اسلامی را باید در مدارس پایه ریزی نمود.

 این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خدمات ارزشمند خیرین مدرسه ساز، یادآور شد: مرحوم حافظی بنیانگذار جامعه خیرین مدرسه ساز ۲۵ سال پیش نهالی را کاشتند که خوشبختانه امروز این نهال به درخت تنومند و پرباری تبدیل شده است.

وی اذعان داشت: این توفیق را داشتیم که در چهار سال گذشته، ۶۰ درصد فضاهای آموزشی استان با حضور خیرین نیک اندیش و حمایت های بی دریغ مجمع خیرین مدرسه استان احداث شده که این میزان مشارکت در سال ۱۴۰۲ در تعداد پروژه ها به ۷۵ درصد رسیده است.

 مهندس دقیق در پایان با اشاره به افتتاح پروژه خیری فوق، اظهارداشت: هنرستانی که هم اکنون شاهد افتتاح آن هستیم با مساحت ۱۴۵۰ مترمربع شامل ۹ کلاس درس، اتاق اداری، سایت کامپیوتر، نماز خانه، سالن اجتماعات، کارگاه، آزمایشگاه و کتابخانه محله محور می باشد که با حمایت و هدایت سرکارخانم گیتی نژاد مدیرعامل موسسه مهر گیتی و لطف و محبت خانواده های پورفرنود و راسخی و نگاه ویژه جناب آقای دکتر خان محمدی ریاست محترم سازمان نوسازی مدارس کشور در تخصیص اعتبارات دولتی احداث و تقدیم آینده سازان گیلان عزیز شد.

تکامل نهضت تحولی مدرسه سازی با نقش پر رنگ و جایگاه محوری خیرین

دکتر میرکاظم میرنظری مشاور عالی ریاست سازمان نوسازی مدارس کشور طی سفر یک روزه به استان گیلان و حضور در آئین افتتاح هنرستان خیری بانو احسان پورفرنود لنگرودی و محمد راسخی در شهر لنگرود بیان داشت: تکامل نهضت تحولی مدرسه سازی با نقش پر رنگ و جایگاه محوری خیرین امکانپذیر خواهد بود.

وی تصریح نمود: شعار مردمی سازی دولت سیزدهم در مدرسه سازی با مشارکت گسترده خیرین و همت گروه های مردمی و جهادی، به خوبی تجلی یافته و حسن اعتماد مردم به مدرسه سازی در دولت سیزدهم با بیش از ۵۰ درصد مشارکت در پروژه های تحویلی و رشد ۱۰۱ درصدی مشارکت خیرین در این عرصه افتخار آمیز است.

این مقام مسئول در ادامه با ارائه آماری از روند مدرسه سازی در کشور، اذعان داشت: در طول دوره دو ساله خدمت دولت سیزدهم افتخار داشتیم تعداد ۵۸۰۶پروژه آموزشی و پرورشی با ظرفیت ۲۷ هزار و ۸۷۷ کلاس درس درس با زیربنایی بالغ بر ۳ میلیون و ۵۶۷ هزار مترمربع را احداث و به دانش آموزان عزیز کشورمان اهداء نمائیم.

وی توجه ویژه دولت را به بحث مهم و اساسی عدالت آموزشی بر شمرد و خاطر نشان ساخت؛ تحویل روزانه به طور متوسط قریب به ۴۰ کلاس درس با زیربنایی به مساحت ۶۵۰۰ مترمربع نشانگر جهش چشمگیر در عملیات ساخت و بهره برداری از پروژههای آموزشی طی شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ می باشد.

دکتر میرنظری با پرداختن به اهمیت مسئولیت اجتماعی بیان داشت: مولدسازی املاک مازاد و بلا استفاده آموزش و پرورش جهت، تکمیل پروژه های نیمه تمام خیرین جلوه ای دیگر از تحقق مسئولیت اجتماعی بوده و حوزه بسیار مناسبی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، این موضوع می تواند در احداث مدارس نیمه تمام خیری و نیازمند مقاوم سازی تحولی عظیم به وجود آورد.

  • منبع خبر : نوسازی مدارس گیلان