مدیرکل نوسازی مدارس استان گیلان از احداث۱۵۰۰ کلاس درس با مشارکت خیرین در گیلان خبر داد
مدیرکل نوسازی مدارس استان گیلان از احداث۱۵۰۰ کلاس درس با مشارکت خیرین در گیلان خبر داد
مدیرکل نوسازی مدارس استان گیلان در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه باران، از احداث1500 کلاس درس با مشارکت خیرین در گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه روابط عمومی نوسازی مدارس گیلان ، روز یک شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۱۲مهندس علی دقیق مدیرکل این اداره با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری ساعت ۲۰:۱۵ به صورت زنده به تشریح دستاوردها، فعالیت ها و اولویت‌های اداره کل در حوزه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان پرداخت.

مهندس علی دقیق در این برنامه ضمن تشریح عملکرد و فعالیت های اداره کل و با بیان اینکه  ۱۰۷ پروژه با ۵۲۰ کلاس درس با زیربنای ۰۹۲۰۰ متر مربع در دست احداث داریم، اظهارداشت: امیدوارم در سال جاری ۳۵ پروژه با ۱۴۲ کلاس درس با زیربنای ۱۵هزار مترمربع را به فضای ایمن آموزش و پرورش اضافه کنیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص ارتقاء میانگین سرانه فضای آموزشی در گیلان، خاطرنشان کرد: میانگین سرانه فضای آموزشی کشور پنج و ۲ دهم مترمربع است و در استان گیلان نیز با تلاش های صورت گرفته این سرانه به ۳۱/۵ صدم متر مربع رسیده و ۱۱صدم مترمربع از میانگین کشوری بالاتر است.

 مدیرکل نوسازی مدارس استان گیلان در بخش دیگر از گفتگو با بیان اینکه حضور خیرین در حوزه مقدس مدرسه سازی در کشور و به ویژه گیلان چشمگیر بوده است، گفت: پس از تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز استان ۳۴۰ خیر حقیقی و حقوقی در احداث ۳۵۰ فضاهای آموزشی با ۱۵۰۰کلاس درس مشارکت ارزشمند داشته و باید صمیمانه از این انسانهای نیک اندیش تشکر و قدردانی کرد.

دقیق در ادامه با اشاره به پویش های اجرا شده در چند سال اخیر تصریح نمود: استان گیلان در پویش های قبلی بسیار خوش درخشید و با مشارکت بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این پویش ها، مدرسه شهید الیاس باقری در دهکده قدس بخش کلاچای شهرستان رودسر احداث می شود.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این پویش ها، خیر فرهنگ مدرسه سازی باشیم، اذعان داشت: پویش «صحن حرم، مدرسه‌ام» در استان گیلان نیز همراه با مردم نیک اندیش ایران زمین، همزمان با دهه کرامت و ترویج فرهنگ متعالی رضوی و فاطمی، برای ساخت هشت مدرسه استثنایی در سطح کشور در حال اجراست.

مدیرکل نوسازی مدارس در ادامه تصریح نمود: پویش «صحن حرم، مدرسه ام» پنجمین پویشی است که در راستای طرح تحولی «آجر به آجر» در حال اجراست و به حول قوه الهی از نتایج این پویش ارزشمند، هشت مدرسه برای دانش آموزان مدارس استثنایی در استان‌های مختلف کشور احداث خواهد شد.

وی به چگونگی مشارکت در این پویش را یادآور و ابراز داشت: علاقه‌مندان و نیک اندیشان می‌توانند با مراجعه به کانال مهر مدرسه در شبکه اجتماعی شاد و یا از طریق وب سایت ajorBajor.ir  در این پویش خیرخواهانه شرکت کنند.

دقیق با اشاره به استاندارد سازی سیستم های گرمایشی افزود: جمع آوری بخاریهای نفتی از مدارس، دستاورد مهم اداره کل در چند سال اخیر بوده و امروز با افتخار عرض می کنم استان گیلان اولین استانی است که توانست تمامی بخاری نفتی و گازی غیر ایمن را از مدارس استان جمع آوری نماید.

وی با اشاره به مدارس استثنایی و با بیان اینکه ۶۳ فضای آموزشی مربوط به حوزه مدارس استثنایی در سطح استان احداث شده، یاد آور شد: همیشه نگاه آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و فرمانداران به این مدارس، خاص بوده و مورد توجه می باشند.

دقیق در بخش پایانی به مدارس سبز و صنعتی سازی اشاره کرد و تصریح نمود: ۷۸ فضای آموزشی با سازه های نوین در سطح استان احداث و ۱۹ پروژه با ۵۵ کلاس درس نیز در دست اقدام داریم.

مهندس دقیق با بیان ضرورت توسعه مدیریت سبز در فضاهای آموزشی، افزود: بزرگترین مجموعه آموزشی استان گیلان با رویکرد و عملکرد مدیریت سبز با ۸ هزار مترمتربع در مسکن مهر رشت احداث خواهد شد.

  • منبع خبر : نوسازی مدارس گیلان