همایش ازدواج و خانواده سالم در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد
همایش ازدواج و خانواده سالم در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد
همایش "ازدواج و خانواده سالم" با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و جمعی از مسوولین دانشگاه با استقبال دانشجویان در سالن آمفی تاتر دانشکده داروسازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از گیل وبدا، همایش “ازدواج و خانواده سالم”  به همت مرکز مشاوره مبتنی بر سبک زندگی اسلامی و ایرانی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان  با حضور دکتر فردین مهرابیان-معاون فرهنگی و دانشجویی حجت الاسلام محمد حسن خواه رییس اداره قرآن و عترت ، دکتر زهرا حصاری- رئیس دانشکده داروسازی، دکتر اشکان سالاری- رئیس دانشکده دندانپزشکی، معاونین، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان دانشکده داروسازی و دندان پزشکی و جمعی از کارشناسان مرکز مشاوره  برگزار شد.

دکتر مهرابیان با بیان خاطره‌ای از دوران دانشجویی و ازدواج خود، اظهار کرد: ازدواج دانشجویی یکی از بهترین تجربه‌های زندگی هر فرد می‌تواند باشد. زیرا نشاط و انگیزه‌ی جوانی، زمینه‌ساز انتخاب آگاهانه و ایجاد زندگی پایدار خواهد بود.

وی در ادامه با ارائه‌ی گزارشی از نرخ باروری استان گیلان، ضمن اشاره به نرخ پایین باروری و کاهش نرخ رشد جمعیت استان خاطرنشان کرد: آگاهی‌بخشی و تشویق زوج‌ها در راستای افزایش نرخ باروری، وظیفه‌ای اجتماعی است و از دانشجویان که نخبگان و آینده‌سازان جامعه هستند، انتظار داریم در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

دکتر محسن مشکبید حقیقی-دکتری مشاوره به عنوان سخنران ویژه این همایش نیز در جمع دانشجویان به تحلیل و تبیین یک ازدواج سالم پرداخت و مطالبی را در خصوص ملاک های درست ازدواج مطرح نمود و از دانشجویان خواست تا انتخابی آگاهانه داشته باشند. ازدواج سالم، امری امکان پذیر است. همانطور که تغذیه خوب و ورزش منظم می تواند به داشتن اندامی سالم کمک کند، مواردی نیز وجود دارد که می توانید برای داشتن یک ازدواج سالم انجام دهید.

وی در خصوص معیارهای انتخاب همسر و تشکیل خانواده سالم سخن گفت و ازدواج به سبک دانشجویی را به دانشجویان داروسازی و دندانپزشکی توصیه کرد.

لازم به ذکر است، در این همایش، به ۱۴ نفر از  دانشجویان داروسازی و دندانپزشکی که ازدواج دانشجویی داشتندبه قید قرعه هدایایی اهدا شد .

همچنین، اجرای گروه موسیقی زنده از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان