استاندار برای تکمیل مسیرهای ترانزیتی از گیلان، جدیت داریم
استاندار برای تکمیل مسیرهای ترانزیتی از گیلان، جدیت داریم
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به موقعیت کم نظیر جغرافیایی این استان و نیز راه آهن در حال تکمیل رشت - کاسپین - انزلی، گفت: برای تکمیل مسیرهای ترانزینی از گیلان در راستای رشد و تقویت اقتصاد ملی، جدیت داریم و پروژه‌ها را تا رسیدن به نتیجه مطلوب، دنبال می کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی صبح (پنجشنبه) در دیدار با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، ضمن اظهار خرسندی از حضور دکتر صفری در این جایگاه به عنوان دیپلماتی با سابقه و دارای تجربیاتی گران‌سنگ بیان داشت: پیش از این خلأهایی در حوزه اقتصادی وزارت خارجه وجود داشت که اینک، بسیار امیدوار به رفع این خلأها هستیم.
وی با اشاره به وجود مرز با جمهوری آذربایجان در استان گیلان، همسایگی با کشورهای همسود را فرصتی کم نظیر برای نقش آفرینی گیلان در رشد اقتصاد ملی عنوان کرد.
استاندار گیلان همچنین موقعیت جغرافیایی گیلان، وجود بنادر کاسپین، انزلی و نیز آستارا و تکمیل پروژه های بندری در مناطق یادشده را در ارزآوری از طریق استان، موثر خواند.
دکتر عباسی با اشاره به راه آهن در حال تکمیل رشت – کاسپین – انزلی، این خط ریلی را در تسهیل ترانزیت کالا به کشورمان از مسیر گیلان اثرگذار ذکر کرد.
وی برقراری و فعال سازی اسکله های رو رو را از دیگر موارد مهمی بیان داشت که در استان پیگیری می شود.
 دکتر مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه نیز در این دیدار دریای خزر را یکی از موهبت های کشورمان خواند و با یادآوری اهمیت کریدور شمال – جنوب، اتصال بندر کاسپین به خط ریلی رشت را محقق کننده این کریدور عنوان کرد.
وی مسیرهای ترانزیتی را یکی از راه های ایجاد شغل و درآمدزایی بیان و اضافه کرد: اتصال خط ریلی به بنادر انزلی و کاسپین و فعال سازی اسکله های رو – رو، موجب تقویت ارتباطات تجاری کشورمان می شود و اهمیت زیادی دارد.
معاون وزیر امور خارجه رایزنی های صورت گرفته با جمهوری آذربایجان را مورد اشاره قرار داد و گفت: رئیس جمهوری طی ماه های اخیر، دیدارهای بسیار خوب و اثرگذاری با مقامات عالی کشورهای همسایه داشته اند که ثمرات آن را در رشد اقتصاد ملی شاهد خواهیم بود.
شرکت در جلسه توسعه صادرات غیر نفتی و نیز نشست با فعالان اقتصادی گیلان، از دیگر برنامه های معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در سفر به استان است.
  • منبع خبر : استانداری گیلان