نماینده ولی فقیه در استان و استاندار گیلان دو نهال کاشتند
نماینده ولی فقیه در استان و استاندار گیلان دو نهال کاشتند
نماینده ولی فقیه در استان و استاندار گیلان بمناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری و بعد از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در رشت؛ دو نهال کاشتند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان؛آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت و دکتر اسدالله عباسی نماینده عالی دولت در گیلان، امروز جمعه پس از انجام فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه و به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با حضور در محوطه مصلای بزرگ حضرت امام خمینی (ره) رشت دو نهال را غرس کردند.

استاندار گیلان در حاشیه غرس نهال در گفت و گو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی و برشمردن جایگاه حفظ طبیعت و ارزش کاشت درخت، گفت: مقام معظم رهبری هر سال در روز درختکاری بعد از غرس نهال نکاتی را به ما متذکر می شوند که اهمیت بسزایی دارد.

عباسی افزود: دین مبین اسلام، انسان را به کاشت درخت و توسعه فضای سبز ترغیب و تشویق نموده و کاشت آن را از صدقات جاریه برشمرده است.

وی اضافه کرد: در این راستا مقام معظم رهبری کاشت یک میلیارد درخت را با مشارکت مردم برای مسئولین کشور تکلیف فرمودند که نشان دغدغه ها و توجه ویژه معظم له نسبت به منابع طبیعی و آبخیزداری است.

استاندار گیلان تصریح کرد: پیرو تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت الله دکتر رئیسی رئیس محترم جمهوری نیز بر این اصل تاکید داشته و ابلاغ کرده اند که” برنامه کاشت یک میلیارد اصله درخت نیز در دولت برنامه‌ریزی و اعلام شده و اگر چه مسئولیت‌محوری این موضوع با وزارت جهادکشاورزی است، اما همه بخش‌ها در کشور و استانهای مختلف باید برای اجرای این طرح مسئولانه و جدی اقدام کنند.”

وی تاکید کرد: سهم استان گیلان نیز در این امر مهم و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و برنامه دولت مردمی و انقلابی با همراهی و همیاری همیشگی آحاد مردم به خوبی در حال انجام است.

  • منبع خبر : استانداری گیلان