کارفرمایان گیلانی ۱۱۳۷ میلیارد تومان به تامین اجتماعی استان گیلان بدهکارند
کارفرمایان گیلانی ۱۱۳۷ میلیارد تومان به تامین اجتماعی استان گیلان بدهکارند
از مجموع 1137 میلیارد تومان بدهی کارفرمایان استان به تامین اجتماعی 939 میلیارد تومان قطعی و معوق و 198میلیارد تومان برآوردی است .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، علی حسین نژاد با اشاره به اتمام صدور بیلان کارگاهی لغایت اسفندماه سال ۱۴۰۰ در سطح شعب تابعه ، اظهار داشت : بر اساس آخرین آمار و اطلاعات اخذ شده ، کارفرمایان گیلانی تا پایان سال گذشته ۱۱۳۷ میلیارد تومان بدهی بیمه ای به تامین اجتماعی استان دارند .

وی با بیان اینکه این رقم شامل ۹۳۹ میلیارد تومان بدهی های قطعی معوق در مراحل اخطاریه و اجرائیه و ۱۹۸ میلیارد تومان در مرحله برآوردی و قابل اعتراض است افزود : در این مرحله برای ۲۰۵۷۶ کارفرمای حقیقی در واحدهای صنفی و کارگاههای حقوقی صورتحساب صادر گردیده است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان خاطر نشان ساخت رقم بدهی برآوردی شش ماهه دوم سال نسبت به مرحله قبل از ۴۳ درصد رشد برخوردار میباشد ولی مجموع رقم مطالبات از کارفرمایان ۳ درصد کاهش داشته است که این مهم در نتیجه استفاده تعدادی از واحدهای مدیون از بخشودگی جرائم بیمه ای و همچنین تقسیط های بلندمدت در چارچوب قانونی است .

شایان ذکر است در حال حاضر بیش از ۷۵ هزار واحد صنفی ، صنعتی ، تولیدی و خدماتی و … نزد شعب تامین اجتماعی گیلان دارای پرونده کارگاهی هستند .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان