مدیرکل نوسازی مدارس گیلان در دیدار با فرماندار شهرستان ماسال عنوان نمود: ساخت مدارس استان در تراز سند تحول بنیادین
مدیرکل نوسازی مدارس گیلان در دیدار با فرماندار شهرستان ماسال عنوان نمود: ساخت مدارس استان در تراز سند تحول بنیادین
مهندس دقیق مدیرکل نوسازی مدارس در این نشست صمیمی ضمن تشریح رسالت سازمان نوسازی مدارس، بر احداث مدارس ماندگار، مقاوم، زیبا و مطابق با اقلیم و معماری ایرانی اسلامی تاکید نمود.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان گیلان؛ مهندس علی دقیق مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان  دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ طی سفر یکروزه به شهرستان ماسال به همراه مهندس اعصاری فرد سرناظر و مهندس پرهیزکار ناظر تأسیسات با مهندس گیل چالانی فرماندار شهرستان ماسال در دفتر کار ایشان دیدار و نشست صمیمی داشتند.

وی ضرورت ساخت مدارس در تراز سند تحول بنیادین را خاطر نشان ساخت و ابراز داشت: ساخت مدارس با شاخص‌ها و استانداردهای تراز سند تحول بنیادین، مهم ترین هدف در توسعه فضاهای آموزشی است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با بیان اهمیت استاندارد سازی سامانه های گرمایشی و سرمایشی، یادآور شد؛ باید با افتخار عرض کنم تمامی بخاریهای نفتی و گازی غیر ایمن از مدارس گیلان جمع آوری شده و گیلان در این زمینه جزء استان های برتر و پیشتاز در کشور می باشد.

وی اظهار داشت: در اداره کل نوسازی مدارس استان در راستای اجرایی شدن اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، روش های نوین سیستم های گرمایشی و سرمایشی، راهکارهای صرفه جویی انرژی در مدارس و تقویت اصول مبانی طراحی معماری با قوت در حال پیگیری و اجراست.

مهندس دقیق ضمن تشکر از نمایندگان محترم مردم شریف استان گیلان در مجلس شورای اسلامی و با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس با جابه‌جایی بخشی از اعتبار دولت، سهم استانداردسازی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مدارس را افزایش دادند، افزود: خدا را شاکریم در نشست علنی روز دوشنبه ۱ آبان با همراهی دولت محترم با تصویب پیشنهادات سازمان نوسازی مدارس کشور در برنامه توسعه هفتم گام بلندی برای اعتلای نهضت مدرسه سازی برداشته شد.

 وی با اشاره به اینکه مدرسه سبز، رویکردی پایدار در طراحی فضاهای آموزشی است، ابراز داشت: نگرش به رویکردهای معماری سبز در فضاهای آموزشی استان از جایگاه ویژه ای در برنامه های این اداره کل برخوردار است.

 مدیرکل نوسازی مدارس با اشاره به نقش ارزنده خیرین در تامین زیرساخت های آموزشی، اظهارداشت: خیرین مدرسه ساز دغدغه آینده کشور عزیزمان، ایران را دارند و قطعاً نقش آنان در توسعه عدالت آموزشی و محرومیت زدایی نقش موثر و پررنگی است.

وی در بخش پایانی مطالبش با اشاره به تلاش دولت و مجلس بر تکمیل پروژه‌های خیری و مشارکتی، افزود: دولت با نگاه عدالت محورانه و با تحقق تعهدات خود در تکمیل پروژه‌های مشارکتی یقیناً خیرین عزیز را در ادامه روند مدرسه سازی امیدوار می کند.

گفتنی است پس از این نشست؛ از دبیرستان ۶ کلاسه دخترانه متوسط اول شادروان گرشیوز حبیبی(عصمت قدیم) در بخش شاندرمن که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، بازدید بعمل آمد.

  • منبع خبر : نوسازی مدارس گیلان