جهاد تبیین محور فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی قرار گیرد
جهاد تبیین محور فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی قرار گیرد
استاندار گیلان با تاکید بر لزوم گسترش فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی و بهره مندی از ظرفیت روحانیون و شبکه تبلیغ در تبیین دستاوردهای انقلاب، گفت: جهاد تبیین باید محور فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی ظهر (چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲) در آئین تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان اظهار کرد: در بخش تبلیغات اسلامی و امور فرهنگی نیز تمام توان خود را بکار خواهیم بست تا تهدیدات به فرصت تبدیل شوند.

وی افزود: گیلان به دلیل ویژگی گردشگرپذیری، فقط متولی امور فرهنگی مردم این خطه نیست ؛ در طول سال چند برابر جمعیت این استان، گردشگر وارد گیلان می شود و به همین دلیل باید شرایط تبلیغات اسلامی و امور فرهنگی را با همه ظرفیت ایجاد کنیم و همه مسئولان باید در این زمینه تلاش کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: البته گیلان سرزمین و خاستگاه آل بویه است که تبلیغات اسلامی از این مکان آغاز شد؛ این استان سرزمین علمای بزرگی همچون آیت الله بهجت و میرزاکوچک خان جنگلی است؛ همچنین مردم ولایتمدار و با بصیرتی دارد که حماسه هشت دی را خلق کردند.

عباسی اضافه کرد: از سوی دیگر در گیلان قومیت‌های مختلف و اهل تسنن و تشیع در کنار هم شرافتمندانه زندگی می‌کنند و وحدت بی‌نظیری در این خصوص در استان وجود دارد.

استاندار گیلان همچنین به فراهم آوردن شرایط حضور پرشور مردم در انتخابات نیز اشاره و بیان کرد: ۱۱ اسفندماه انتخابات بزرگی را پیش‌رو داریم و باید شرایطی ایجاد شود تا حماسه باشکوه دیگری از سوی مردم رقم زده شود.

عباسی اضافه کرد: با توجه به اینکه تمامی رسانه‌های معاند قصد دارند تا مردم را دلسرد کنندتا حضور آنان در انتخابات کمرنگ شود، ما باید با این توطئه دشمنان مقابله کنیم و شرایط حضور همه جانبه مردم را در انتخابات ایجاد کنیم ؛زیرا حضور باشکوه مردم نشان از اقتدار نظام جمهوری اسلامی دارد و این اقتدار، تمام معادلات جهانی را برهم می زند.

استاندار گیلان همچنین گفت: در کارهای اقتصادی و زیربنایی گام‌های مناسبی در گیلان برداشته شده و در دهه فجر ۱۸۰ هزار میلیارد ریال و تا پایان سال نیز ۲۲۰ هزار میلیارد ریال پروژه و طرح عمرانی در این استان افتتاح خواهد شد.

*اقدامات تبلیغات اسلامی گیلان ثمره ملی دارد

همچنین رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور نیز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: به دلیل ظرفیت و جایگاه گیلان، کارها و اقدامات تبلیغات اسلامی این استان ثمره و نتیجه ملی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی افزود: البته به دلیل داشتن سابقه درخشان گیلان در بخش‌های مختلف ،توقع از این استان بسیار است و برای پیشبرد روزافزون آن ،حمایت‌های خود را افزایش خواهیم داد.

وی بیان کرد: حمایت، باعث می‌شود که تبیین حق و روشنگری افزایش یابد؛ امیدواریم که گیلان همچنان در بخش تبلیغات اسلامی همانند گذشته یکی از استان‌های پیشرو باشد.

طی حکمی از سوی حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، حجت الاسلام محمدعلی نجفی گیلانی به عنوان مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی گیلان معرفی و جایگزین حجت الاسلام سعید مهدوی شد.

  • منبع خبر : استانداری گیلان