نبوغ فکری دانشجویان، گره‌گشای مسائل متعدد جامعه است
نبوغ فکری دانشجویان، گره‌گشای مسائل متعدد جامعه است
استاندار گیلان مشارکت دانشجویان در مسائل متعدد جامعه را حائز اهمیت خواند و تاکید کرد: نبوغ فکری دانشجویان گره‌گشای مسائل متعدد جامعه اعم از اجتماعی،سیاسی و اقتصادی است و باید از آن بهره مند شد.
 به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(گیل وب دا)؛ دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان صبح  (چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲)  در مراسم روز دانشجو که در دانشکده بهداشت رشت برگزار شد ، با تبریک این روز به دانشجویان و آینده سازان ایران اسلامی ، اظهار کرد: دانشجویان علاوه بر تحقیق و پژوهش باید به مساله روزآمدی و تحول در جهان توجه و تمرکز داشته باشند و در مسائل متعدد اجتماعی، سیاسی،علمی و امنیتی جامعه تامل کنند.
وی با بیان اینکه دانشجویان بدنبال یافتن راههای جدید و نو هستند، اظهار کرد: مدیران دانشگاه‌هایی موفق هستند که بتوانند فضایی فراهم کنند که دانشجویان نبوغ و نگرش‌های خود را عملی کنند زیرا مسائل فناوری روز و دانش بنیان امروز برگرفته از همین استعدادها است.
استاندار گیلان با اشاره به این موضوع که در شرایط ناجوانمردانه اقتصادی هستیم ،تصریح کرد: دولت سیزدهم به گفته مقام معظم رهبری دولت کار و فعالیت است و بر همین اساس رئیس جمهور و مدیران دولتی شبانه روز بدنبال فعالیت هستند که بتوانند کارهای عقب مانده را تمام کنند.
دکتر عباسی ضمن قدردانی از فداکاری و جانفشانی کادر درمان گفت: نفس انتخاب رشته‌های متعدد پزشکی از سوی دانشجویان فداکاری است ؛ درگیلان با انواع بیماری‌های تهدیدزا چون دیابت، فشارخون و پیری جمعیت مواجهیم بنابراین باید راه‌های درست را انتخاب کنیم و یکی از کانون‌های محوری که می‌تواند نقش آفرین باشد دانش آموختگان پزشکی هستند.
وی با تاکید بر اینکه سهم پژوهش باید افزایش یابد، افزود: به استعدادهای درخشان، توانمندی دانشجویان، استفاده از فناوری روز و دانش بنیان نیاز داریم و در تلاشیم شرایط بهره مندی از بیمارستان‌ها و تکنولوژی جدید را فراهم کنیم و سرانه تخت بیمارستان‌ها را افزایش دهیم و بتوانیم در این بخش گام‌هایی اساسی برداریم.
دکتر عباسی ضمن قدردانی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص خوابگاه‌های دانشجویی، بر تقویت این اقدامات تاکید کرد و ادامه داد: باید محیط را برای تربیت آنانی فراهم کنیم که آینده ساز کشور هستند و تلاش خواهیم کرد عدالت اجتماعی را در بحث پزشکی رعایت کنیم .
استاندار گیلان از پزشکان جوان خواست بخشی از فعالیت و تخصصشان را صرف مراکز محروم کنند.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان