نقش محوری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد اهتمام جدی فعالیت‌ها و برنامه‌های نوسازی مدارس است
نقش محوری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد اهتمام جدی فعالیت‌ها و برنامه‌های نوسازی مدارس است
دهمین جلسه شورای هماهنگی مدیران آموزش و پرورش استان گیلان روز شنبه 1402/08/20 با حضور مهندس علی دقیق مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان، محمد حسین رمضانی مدیرکل آموزش و پرورش استان، سیدجلیل میرعظیمی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شاکری‌نیا رئیس دانشگاه فرهنگیان استان با بررسی مصوبات نشست پیشین اعضای شورا با تاکید بر ضرورت تقویت هم‌گرایی، هدف‌مندسازی برنامه‌های فرهنگی و اجرای طرح‌های عمران به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان، مهندس دقیق با بیان اینکه این جلسه با هدف هم‌اندیشی و تبادل افکار در حوزه مسائل آموزش و پرورش برگزار می شود، افزود: بهره‌گیری صحیح و درست از ظرفیت و توانمندی بخش های مختلف آموزش و پرورش می تواند در رفع موانع موجود موثر بوده و هم امید آفرین باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن بیان نقش فناوری های جدید آموزشی در فرایند تعلیم و تربیت، تصریح نمود: ارتقاءکیفیت فرآیند تعلیم و تربیت با استفاده هوشمند از فناوری نوین با تاکید بر نقش محوری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد اهتمام جدی در همه فعالیت‌ها و برنامه‌های نوسازی مدارس است.

مدیرکل نوسازی مدارس گیلان با تشریح اقدامات این اداره کل در ارتباط با پروژه‌های استانداردسازی گرمایشی سال جاری اظهار داشت: ۲۷ پروژه با ۱۹۵ کلاس درس با زیربنای ۲۲ هزار و ۲۳۰ مترمربع  از اول سال ۱۴۰۲ تا مهرماه استانداردسازی و تحویل آموزش و پرورش شده‌ است.

در ادامه محمد حسین رمضانی نیز اظهار داشت: این نشست‌ها به ریل‌گذاری مسیر هم‌گرایی و برادری کمک‌می‌کند.

 وی درادامه به اثربخشی برگزاری این نشست‌ها در «بازشناسی ظرفیت‌ها» و «بهره‌گیری از توان‌مندی‌های متقابل» خاطرنشان کرد: ضروری‌است برای ترسیم نقشه راه و چشم‌انداز فعالیت‌های مشترک، برنامه‌های هدف‌مندی داشته‌باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت استفاده از گروه‌های جهادی در عرصه‌های فرهنگی و عمرانی تصریح‌کرد: بهره‌گیری از دانش و تخصص  اولیای دانش‌آموزان مدارس نیز سازنده است.

رمضانی در پایان سخنان خود، پیشنهادهایی برای تعامل افزون‌تر با کانون پرورش فکری، نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس و دانشگاه فرهنگیان ارایه‌ داد و بر ضرورت پیگیری مصوبه‌ها تاکیدکرد.

گفتنی است در این سلسله جلسات که با هدف هم‌اندیشی و هم‌گرایی مدیران آموزش و پرورش برگزار می شود، رفع موانع پیش‌روی نظام آموزشی و موضوعات مرتبط با نظام آموزشی استان مورد بررسی و تاکید قرار می گیرد.

  • منبع خبر : بنیاد مسکن گیلان