تاکید شهردار بر لزوم استفاده حداکثری از فضای تعاملی مثبت شهر در جهت اجرای پروژه‌های میثاق و افزایش خدمات‌رسانی به شهروندان
تاکید شهردار بر لزوم استفاده حداکثری از فضای تعاملی مثبت شهر در جهت اجرای پروژه‌های میثاق و افزایش خدمات‌رسانی به شهروندان
رحیم شوقی شهردار رشت شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ در ۹۷ امین جلسه شورای اسلامی شهر رشت که به ریاست محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی و با حضور دیگر اعضای شورا برگزار شد شرکت کرد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت_ شهردار رشت در این جلسه ابراز کرد: شهرداری رشت در مجموعه پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان که بهره برداری کامل آن سرانه فضای سبز را تا حد زیادی افزایش می‌دهد اقدامات عمرانی را در جهت احداث نگهبانی، پیاده‌رو سازی و نظایر آن به انجام رسانده و اجازه نداده فعالیت‌های عمرانی متوقف شود.

شوقی ضمن اشاره به دغدغه و تاکید اعضای شورای اسلامی برای افزایش پارک های بانوان تصریح کرد: در مورد ایجاد پارک بانوان، پارک‌های سطح شهر را رصد کردیم و معتقدیم در محدوده غرب شهر رشت قسمتی از پارک مفاخر زمینه و بستر لازم را برای تبدیل شدن به پارک بانوان دارد.
شهردار رشت افزود: در مورد اصلاح روشنایی بلوار شیون فومنی هم طبق بازدیدی که از این محدوده به عمل آوردیم و با رایزنی که انجام خواهیم داد تلاش میکنیم مشکلات آن با همکاری شرکت برق مرتفع شود.
وی ضمن اشاره به حضور استاندار گیلان در جلسه  شهرداری رشت برای بررسی پروژه‌های طرح میثاق عنوان کرد: خوشبختانه در مورد اجرای پروژه‌های طرح میثاق، فضای عمومی شهر، فضای حمایتی از مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورای اسلامی است و امیدوارم با حمایت‌های استاندار گیلان بتوانیم کارهای خوبی را در این شهر رقم بزنیم.
محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با محکومیت حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ شیراز اظهار کرد: طی چند روز اخیر خبر حمله تروریستی ناجوانمردانه به شاهچراغ و به شهادت رسیدن و مجروحیت تعدادی از هموطنانمان در این اقدام مذبوحانه موجب حزن و اندوه شد.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این حادثه تروریستی شیراز افزود: ملت بزرگ و همیشه در صحنه ایران اسلامی هیچ گاه اجازه نمی‌دهند که دشمنان نظام به اهداف پلید خود دست پیدا کنند و حرکت آن جوان غیور ایرانی در مواجهه با تروریست جنایتکار در حرم مطهر شاهچراغ گوشه ای از رشادت های جوانان این آب و خاک است.
وی همچنین با گرامیداشت ۳۰ مرداد مصادف با روز جهانی مسجد بیان کرد: معتقدم می‌توانیم از ظرفیت مساجد به منظور بررسی و رفع مشکلات محلات استفاده کنیم، در گذشته قرار بود با راه‌اندازی سرای محلات و هدف‌گذاری‌های انجام شده ارتباط بیشتری با مناطق و محلات مختلف رشت وجود داشته باشد اما این گونه نشد و در حال حاضر به واسطه اینکه هزینه‌ای مجدد به شهرداری تحمیل نشود می‌توانیم از ظرفیت مساجد سطح شهر برای این منظور استفاده و اقدامات شهرداری رشت را مسجد محور کنیم.
واثق کارگرنیا با اشاره به اینکه تنها پارک بانوان در سطح شهر در منظریه واقع شده است افزود: تعداد پارک بانوان رشت بر اساس جمعیت بانوان شهر تناسب ندارد و طی ادوار گذشته بانوان شهر رشت بارها درخواست‌های خود را بابت افزایش تعداد پارک بانوان مطرح کردند، اما متاسفانه نتیجه‌ای حاصل نشد.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت به ایجاد پارک جدید بانوان در رشت اشاره کرد و گفت: یقینا این اقدام موجب رضایتمندی بانوان گرانقدر می‌شود.
هادی رمضانی نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات موکب خدام‌العتره شهرداری ارائه داد و ابراز داشت: موکب شهرداری سالهاست که در حوزه اربعین و سفر زائران رسالتی برای خود تعریف کرده و خدمات لازم را در اختیار زائران کربلای معلی قرار می‌دهد.
رمضانی تصریح کرد: ستاد اربعین کشور از نوع عملکرد موکب خدام‌العتره شهرداری رشت رضایت دارند و در جلسات مختلف خود این احساس رضایت را از مدیریت شهری رشت ابراز کرده‌اند که برای همه ما در مجموعه مدیریت شهری جای بسی خرسندی و مباهات است.
نادر حسینی دیگر عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ورزشی مساجد و محلات کم برخوردار شهر را خواستار شد و گفت: با انجام این دست از اقدامات که موجبات تقویت تعاملات شهروندان و مدیریت شهری را فراهم می‌کند حجم آسیب‌های اجتماعی هم کاهش پیدا خواهد کرد.
 حسینی تصریح کرد: مدتی است که مرحله سوم لایروبی تالاب عینک آغاز شده و اهالی انتظار دارند با توجه به مساعد بودن شرایط جوی روند آن سرعت بیشتری بگیرد تا در کنار تعیین تکلیف پهنه‌های تالاب بتوانیم از این موهبت الهی در راستای توسعه شهر رشت استفاده کنیم.
حسن کریمی کرنق رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی هم در این جلسه اذعان کرد: مشکلاتی که در شهر رشت وجود دارد با همکاری فی مابین شهرداری و شورای اسلامی و با اجرای تدریجی پروژه‌ها مرتفع خواهد شد.
کریمی کرنق ضمن تشکر مجدد از شهردار رشت بابت شروع پروژه‌های طرح میثاق افزود: با اجرای این طرح تا حدودی ترافیک شهر روان تر خواهد شد و پیشنهاد میکنم شهردار رشت در راستای تقویت ناوگان عمومی و فرهنگ سازی استفاده از آن تلاش مضاعف تری داشته باشد.
وی تصریح کرد: متاسفانه بوی آزاردهنده دو رودخانه شهر رشت که یکی از سر منشأهای آن فاضلاب شهری است امان مردم را بریده و انتظار دارم دستگاه‌های متولی در این مورد اقدامی انجام داده و به جای بهانه گیری در مورد کمبود بودجه و اعتبار به مسئولیت ذاتی خود عمل نمایند.
کریمی کرنق اراضی نسقی را مشکل دیگر شهر رشت ذکر کرد و افزود: با توجه به ابطال شیوه‌نامه، شهرداری رشت هم به ناچار حق صدور پروانه را ندارد و همین امر باعث شده شهروندان سرگردان شوند بنابراین از مسئولان و نمایندگان می‌خواهیم برای حل این مشکل واقعا چاره‌ای بیاندیشند.
  • منبع خبر : شهرداری رشت