مصاحبه اختصاصی با دانشجوی موفق و نخبه دانشگده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت
مصاحبه اختصاصی با دانشجوی موفق و نخبه دانشگده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت
به مناسبت روز دانشجو، مصاحبه اختصاصی با دانشجوی موفق و نخبه فارغ التحصیل دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت صورت گرفت.
 به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا)؛ همزمان با فرا رسیدن ۱۶ آذر ، روز دانشجو ، مصاحبه اختصاصی با دانشجوی موفق و نخبه که اخیرا  از دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت فارغ التحصیل شده است ، صورت گرفت .
 ضمن معرفی خودتان، بفرمائید در چه سالی موفق به اخذ مقاطع مختلف تحصیلی شدید؟
بنام خدا، سمیه پوی هستم، متولد لنگرود،متاهل و اکنون ساکن شهر رشت هستم.
بنده مدرک کارشناسی پرستاری را در سال ۱۳۹۳ از دانشکده پرستاری  و مامایی لنگرود  و مدرک کارشناسی ارشد  را در سال ۱۳۹۷ از دانشکده پرستاری مامایی شهید بهشتی رشت، مدرک  دکترا (PHD)  را اخیرا” , هفتم آذر ماه سال جاری  از دانشکده پرستاری مامایی شهید بهشتی رشت دریافت نمودم و همچنین ، موفق به دریافت  مدرک فلوشیب مراقب تسکینی  در سال ۲۰۲۱ ، از لندن شدم.
 میزان علاقه شما و همچنین، علت انتخاب شما جهت ورود به عرصه پرستاری را بیان کنید؟
بنده در دوران تحصیل ، به حوزه مراقب و درمان علاقه داشتم و از اینکه بتوانم  با بیماران و مددجویان ارتباط برقرار کنم خیلی علاقه مند بودم،هرچند قبل از ورود به این رشته آشنایی نداشتم و از اقوام ما نیز کسی  رشته پرستاری را انتخاب نکرده بود ، اما بعد از ورود به رشته کارشناسی پرستاری احساس کردم  که اهداف این رشته با باور های شخصی من بسیار همسو است ، چون  از دوران مدرسه به حوزه آموزش و پژوهش علاقه خاصی داشتم و برای اینکه در دوره کارشناسی این نیاز ها خیلی برآورده نمی شد،ترغیب شدم تا دوره های تحصیلات تکمیلی خودم را بگذرانم.
 چه افتخاراتی در طی دوران دانشجویی کسب کردید؟
  برگزیده جایزه  شهید وزوایی از بنیاد ملی نخبگان در دو سال متوالی یعنی سال  ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲,  دانشجوی برگزیده بنیاد ملی نخبگان و برنده جایزه دکتر ابریشم چیان از سوی بنیاد ملی نخبگان در سال ۱۴۰۱, پژوهشگر برتر دانشگاهی در سال های ۱۳۹۷، ۱۳۹۸، ۱۴۰۲ ،پژوهشگر برجسته کشوری دانشجویی در سال های ۱۳۹۷ و ۱۴۰۲ ، دانشجوی نمونه استانی دکترای پرستاری در سال ۱۴۰۲ و دانشجوی استعداد درخشان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی و همچنین ، موفق به کسب رتبه  ۵ کشوری در آزمون دکترای تخصصی وزارت بهداشت در سال ۱۳۹۸ و موفق  به دریافت دو لوح تقدیر از سوی معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به عنوان دانشجوی نمونه‌ پژوهشی شدم.  در فعالیت های اجرایی در حوزه های دانشجویی نیز ، دبیر کمیته تحقیقات، عضو شورای مرکزیی کمیته تحقیقات، عضو کارگروه فناوری کمیته تحقیقات و فناوریی دانشجویی دانشگاه بودم و فعالیت داشتم. ثبت یک عنوان اختراع در سازمان مالکیت های معنوی و چاپ مقالات در مجلات مختلف را نیز داشتم.
شما  در  حوزه های فرهنگی دانشگاه نیز فعالیت داشتید؟
بله ، بنده رتبه  دوم بخش ملی جشنواره  قرآن و عترت کشور (وزارت بهداشت و وزارت علوم) را در سال ۱۴۰۰ کسب نمودم.
عضو شورای مرکزی کمیته قرآن و عترت دانشگاه و همچنین، صاحب امتیاز، مدیر مسئول و سردبیر نشریات دانشجویی نیز بودم. در سه نوبت از سوی معاونت فرهنگی و،دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به عنوان دانشجوی نمونه‌ی فرهنگی لوح تقدیر دریافت کردم . بنده در اردوهای جهادی نیز، همکاری می کردم .
سخن آخر ، شما به عنوان یک فرد موفق، چه توصیه ای برای دانشجویان دارید؟
 ضمن تبریک  روز دانشجو به همه دانشجویان عزیز ، به ویژه دانشجویان رشته  پرستاری سراسر کشور ، دانشجویان رشته پرستاری را چون بهترین سال های عمر خود  را  برای کسب علم و ارائه مراقبت از بیماران سپری می کنند تحسین می کنم و توصیه بنده به دانشجویان عزیز این است که همیشه به رفتار و تعهد حرفه ای خود پایبند باشند تا بتوانند کیفیت مراقبت از مددجویان  را افرایش دهند. دانشجویان این حرفه،  علی رغم همه سختی هایی که در حرفه پرستاری وجود دارد می بایست از لحاظ اخلاقی نیز  ملزم به ارائه مراقبت به مددجویان باشند‌و مددجویان را به عنوان عضوی از خانواده و عزیزان خود بدانند .
و این بیت سعدی شیرین سخن را که می فرماید؛
چو عضوی به درد آورد روزگار
دگر عضو ها را نماند قرار
  را سر لوحه کار خود قرار دهند.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان