شتاب‌بخشی به نوسازی واحدهای فرسوده با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت
شتاب‌بخشی به نوسازی واحدهای فرسوده با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت
در دیدار مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با نماینده رشت و خمام بر شتاب‌بخشی به نوسازی واحدهای فرسوده با پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت  و خمام در مجلس شورای اسلامی با حضور در دفتر محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با او دیدار و گفت و گو کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره محلات هدف بازآفرینی شهری در شهرهای رشت و خمام و پروژه‌های مختلفی که در این مناطق در دست اجراست، اظهارکرد: یکی از این پروژه‌ها ساماندهی بقعه خواهر امام شهر رشت است که برای اتمام آن نیاز به تامین اعتبار داریم. این بقعه متبرکه قلب تپنده شهر و قطب گردشگری مذهبی است و باید برای رفع مشکلات این پروژه و اتمام آن همت شود.

نماینده مردم رشت و خمام ادامه داد: تالاب گردشگری عینک نیز جزو پروژه‌های نیمه تمامی است که نیاز به تامین اعتبار دارد. احیای تالاب عینک و استفاده از فضاهای عمومی در اطراف این تالاب و داخل آن از پروژه‌هایی است که برای مردم رشت اهمیت دارد. این تالاب بزرگترین تالاب شهری ایران و دومین تالاب بزرگ استان گیلان به شمار می‌رود.

وی مهم‌ترین خواسته مردم رشت در حوزه بازآفرینی شهری را ارایه تسهیلات جهت نوسازی واحدهای فرسوده برشمرد و گفت: البته این کار در حال انجام است اما باید سرعت آن افزایش یابد. همچنین به دلیل بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی هر چه سریع‌تر باید پروژه فاضلاب شهر تکمیل شود و از سازمان‌های ذی‌ربط انتظار داریم کمک کنند تا روند تکمیل این پروژه شتاب گیرد.

نماینده مردم رشت و خمام با اشاره به سکونتگاه‌های غیررسمی رشت گفت: در شهر رشت بیش از ۲۰۰ هزار نفر در مناطق حاشیه‌ای زندگی می‌کنند که به لحاظ خدمات زیربنایی و اجتماعی از شرایط مناسبی برخوردار نیستند و نیاز به توجه بیشتری دارد .

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، در شهر رشت ۷۲۶ هکتار سکونتگاه غیررسمی وجود دارد که ۱۰۹ هزار و ۵۰۸ نفر در آن ساکن هستند. همچنین ۳۴۳ هکتار مساحت بافت تاریخی این شهر است که ۵۰ هزار و ۶۲۷ نفر در این بافت سکونت دارند. مساحت بافت فرسوده نیز  ۴۹۲ هکتار است که حدود ۱۰۱ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند.همچنین مساحت بافت فرسوده شهر خمام ۶۰ هکتار است که حدود ۱۰ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند.

  • منبع خبر : راه و شهرسازی گیلان