یادمان معصومی در تالار مرکزی رشت نصب می‌شود
یادمان معصومی در تالار مرکزی رشت نصب می‌شود
استاندار گیلان با تاکید بر لزوم زنده نگاه داشتن یاد و خاطره فرهیختگان فرهنگ و هنر ، از نصب یادمان پروانه معصومی در تالار مرکزی رشت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان؛ صبح ( سه‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ ) پیکر هنرمند فقید پروانه معصومی از باغ رضوان به مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیای رشت منتقل و با حضور جمعی از شخصیت‌های سیاسی، هنرمندان و هواداران و علاقمندان وی در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا رشت تشییع شد.

استاندار گیلان در این مراسم با ابراز تاسف و عرض تسلیت به خانواده ایشان و مردم هنر دوست استان، گفت: بانو پروانه معصومی الگویی برای مادران نسبت به فرزندان‌شان بودند.

اسدالله عباسی با بیان اینکه ایشان در سالیان سال مهمان ما گیلانیان بودند و عاشقانه در کنار مردم زندگی کردند ، افزود: اگرچه از نزدیک توفیق دیدار ایشان را نداشتم اما مستندی که شب گذشته پخش شد ، نشان می‌داد که وی در کوچه‌ها و خیابان‌ها به‌دنبال خانواده شهدا می‌گشت تا از آنها دلجویی کند که این خود این نشان‌دهنده عاقبت بخیری ایشان است.

وی حضور بانو پروانه معصومی در مراسم بزرگداشت شهدای شهرستان‌های مختلف را نشان از درک والای معنوی این هنرمند اخلاق مدار خواند و گفت: مردم به ویژه هنرمندان گیلان تمایل داشتند که مزار زنده یاد معصومی در این استان باشد اما با توجه به هماهنگی انجام شده از سوی خانواده معصومی، مراسم خاکسپاری در تهران برگزار می‌شود.

نماینده عالی دولت بر لزوم زنده نگاه داشتن یاد و خاطره فرهیختگان فرهنگ و هنر تاکید کرد و افزود: از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انتظار داریم یادمان مرحومه پروانه معصومی را در تالار مرکزی رشت که متعلق به جامعه هنری استان است، نصب کند .

پروانه معصومی، متولد ۱۱ اسفند ماه ۱۳۲۳ بود. او تحصیلاتش را در دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه ملی ایران به پایان رساند. او نخستین بار در سال ۱۳۵۰ در فیلم بی‌تا نقش کوتاهی گرفت و سال بعد در رگبار ساختهٔ بهرام بیضایی نقش اول زن را بازی کرد.

مرحوم معصومی به مدت ۲۰ سال در روستای “چمن” شهرستان صومعه سرا ساکن بود.

  • منبع خبر : استانداری گیلان