نشای مکانیزه ۷۰ درصد از شالیزارهای گیلان
نشای مکانیزه ۷۰ درصد از شالیزارهای گیلان
با توجه به اقدامات صورت گرفته در فصل زراعی جاری پیش‌بینی می‌شود حدود یک‌میلیون ۲۰۰ هزار تن محصول از شالیزارهای استان برداشت شود.

مسعود الماسی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان یکی از باکیفیت‌ترین برنج‌های کشور را تولید می‌کند، اظهار کرد: برنج گیلان یکی از بهترین برنج‌های کشور ارقام مختلف بوده و حتی برخی از این برنج به استان‌های مختلف صادر می‌شود.

وی با اشاره به اتمام نشای برنج در گیلان گفت: امسال به دلیل کم‌آبی و خشک‌سالی نشا برنج در گیلان با تأخیر آغازشده بود ولی با تلاش شالی‌کاران اکنون مراحل نشا این محصول پربرکت در گیلان‌‌ به اتمام رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از نشا مکانیزه بخش اعظمی از شالیزارهای این استان خبر داد و افزود: بر اساس آمار ۷۰ درصد معادل ۱۷۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان به‌طور مکانیزه نشا شده‌اند که جای بسیار خرسندی دارد.

الماسی با ابراز خرسندی از افزایش پنجه‌زنی‌ شالیزارهای گیلان بیان کرد: امسال بخش فیزیکی برنج‌کاری با افزایش مواجه بوده به‌طوری تاکنون ۱۷۹ هزار و ۷۴۵ هکتار از شالیزارهای استان پنجه‌زنی یا وجین شدند که این آمار در سال گذشته ۱۵۴ هزار هکتار بوده است.

وی با تأکید بر لزوم کشت ارقام باکیفیت برنج در کشور تصریح کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته در فصل زراعی جاری پیش‌بینی می‌شود حدود یک‌میلیون ۲۰۰ هزار تن محصول از شالیزارهای استان برداشت شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس