با مدیران کم کار، مطابق با قانون برخورد می کنم
با مدیران کم کار، مطابق با قانون برخورد می کنم
استاندار گیلان با تاکید بر میدانی و جهادی عمل کردن مسئولان گفت: با مدیرانی که برای رفع مشکلات مردم، کم کاری کنند، مطابق با قانون برخورد می کنم.
 به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی یکشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۴ در جلسه شورای اداری تالش با موضوع تکریم فرماندار سابق و معارفه سرپرست فرمانداری شهرستان با تبریک ایام ماه بافضیلت رجب، ولادت حضرت علی(ع) و همچنین اعتکاف که قرب به پروردگار است ، گفت: برای رفع دغدغه های مردم تالش، لازمست با همت امور را به پیش ببریم چرا که دولت در همراهی با سایر قوا خود را خادم مردم می داند.
 نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: کارهای عقب مانده و طرح های نیمه تعطیل زیادی وجود دارد که باید با توجه به تلاش‌های شبانه روزی آیت الله دکتر رئیسی، در عمل در اندیشه کار برای مردم باشیم.
وی اضافه کرد: باید مدیران با وحدت رویه و انسجام ، در کنار هم برای رفع کاستی ها آستین همت را بالا بزنند.
دکتر عباسی یادآور شد: برای چندمین بار اعلام می کنم با پیمانکاری که پروژه های عمرانی و آبادانی را برای منفعت شخصی طولانی کرده، بدون تعارف برخورد قانونی می شود و در هیچ نقطه گیلان حق اجرای کوچک ترین پروژه را ندارد.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به ضرورت جلب رضایت کشاورزان و تولید کنندگان، از قیمت گزاف برنج در بازار ابراز ناراحتی کرد و گفت: سود این افزایش قیمت، به جیب کشاورزان نمی رود بر این مبنا، به طور جدی پای کار مردم هستیم و قطعا دست اندازی به سفره و معیشت مردم قابل قبول نیست و باید جلوی سوء استفاده ها گرفته شود.
دکتر عباسی ادامه داد: قطار پیشرفت گیلان حرکت کرده و سرعتش هم در حال افزایش است و مدیران با عدم توجه به حواشی، با کمک هم تلاش کنند تا زودتر برای آرامش و کسب رضایت مردم به مقصد برسیم.
وی با ستایش از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: مردم در همه عرصه ها ، دین خود را به نظام و انقلاب ادا کرده اند و باید قدر آنان را بدانیم.
دکتر عباسی از مدیران خواست همانند رزمایش کمک های مومنانه و مساوات بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب، مشکلات مردم را از نزدیک بررسی کرده و مرهم دردهای آنان باشند.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه تالش شهرستان بسیار بزرگی است و مردمان بزرگ، اندیشمند و فرهیخته ای دارد، گفت: تالش در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، علمی و … در کشور می درخشد و بعنوان یک قطب در پرورش انسان‌هایی که دارای اندیشه و فکر و ایده هستند و منشا خیر و خدمات شایسته برای کشور عزیزمان بوده اند، شناخته می شود.
دکتر عباسی با اشاره به تداوم بازدید خود از تالش یادآور شد: بر اساس بازدید قبلی و نیز امروز، یقین بدانید به نفع مردم با مدیران کم کار ، هیچ تعارفی ندارم.
وی گفت: نبایستی امروز بعد از مدتها گزارش شود که درختان شکسته شده ناشی از وزش باد شدید، هنوز همانگونه رها شده اند و این ، نمونه ای از مدیریت ناصحیح است درحالیکه مدیریت باید جهادی و مردمی و بر گرفته از اراده مردم باشد.
وی با برشمردن مزیت ها و ظرفیت های تالش در بخش ظرفیت های کشاورزی، خاطر نشان کرد:  باید زنجیره ارزش را کاملا به وجود بیاوریم چراکه تالش قطب کیوی است و راه اندازی مرکز تحقیقات کیوی را در سفر اخیر رئیس جمهوری به گیلان تصویب کردیم.

استاندار گیلان به فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی تالش دستور داد که هرچه سریع‌تر زمینی آماده و معرفی کنند تا مرکز تحقیقات کیوی در راستای تقویت این بخش و نیز توزیع و نگهداری آن در سردخانه ها نسبت به میزان تولید، راه اندازی شود.
دکتر عباسی تصریح کرد: نباید کشاورزان و تولید کنندگان کیوی به‌دنبال سردخانه ها در شهرستان‌های دیگر باشند.
وی ادامه داد: در استان گیلان در سه بخش اقتصاد  کشاورزی بر اساس آمایش سرزمینی، اقتصاد دریامحور و اقتصاد گردشگری،  برنامه های راهبردی تهیه شده است و باید عملیاتی بشود.
استاندار گیلان اظهار کرد: توجه به اقتصاد گردشگری، اقتصاد دریامحور و اقتنصاد کشاورزی از برنامه های مهمی‌ست که دنبال می شود و معتقدم در این مسیر با استفاده از ظرفیت مشارکت های مردمی و تسهیل زمینه فعالیت آنان ، می‌توان برنامه های بهبود معیشتی گیلان را به پیش برد.
وی با بیان اینکه صادرات  سالانه غیرنفتی استان گیلان هم اکنون ۷۰۰ میلیون دلار است که باید به دو میلیارد دلار در چشم انداز سه ساله برسد، افزود: اطلس سرمایه گذاری با ایجاد پنجره واحد کسب و کار در گیلان راه اندازی شده و تاکنون حدود ۶۰ مجوز بی نام برای سرمایه گذاری صادر شده است.
وی عنوان کرد: اگر گزارشی واصل شود که سرمایه گذاری با اندوخته های مالی و مادی و ایده های تولید وارد استان شود ولی پشت درب اتاق مدیری معطل بماند ،  خاطیان را مکلف به پیگیری امور در دفتر همان سرمایه گذار می کنم.
نماینده عالی دولت در گیلان با تشریح اختصاص اعتبارات در بخش های مختلف افزود: سفر آیت الله رئیسی به گیلان ۱۷۹ مصوبه با مجموع ۱۸ هزار و ۹۲۳ میلیارد تومان اعتبار داشت که از این رقم هفت هزار و ۹۰۳ میلیارد تومان (۴۲ درصد) در قالب تسهیلات و ۱۱ هزار و ۲۰ میلیارد تومان (۵۸ درصد) در قالب اعتبارات عمرانی اختصاص یافته است.
 وی ادامه داد: با راه اندازی راه آهن که در سفر رییس جمهوری مورد تاکید قرار گرفت، اقتصاد دریامحور در گیلان شکوفا می شود و با ارتباط با کشورهای همسایه موجب تقویت و رشد توسعه استان خواهد شد.
وی توجه به بنادر و اسکله های گیلان و سرمایه‌گذاری برای رفاه مردم را در این زمینه مورد تاکید قرار داد.
استاندار گیلان به دستور آیت الله دکتر رئیسی در زمینه آزادسازی سواحل نیز اشاره کرد و گفت: دستور رئیس‌جمهوری بارقه امید را در دل مردم زنده کرد و براین مبنا تکلیف ایشان با مدیریت جهادی و قاطعانه اجرا می‌شود اما برخی وانمود می کنند که فقط این موضوع مصوبه سفر بوده درحالیکه سفر ، بسیار پرخیر و برکت بوده است.
دکتر عباسی خطاب به مدیران اجرایی استان گفت: فرمانداران و بخشداران پروانه های ساخت را با در نظرگرفتن شرایط محیطی و کمک به مردم گیلان صادر کنند و اجازه ندهند این زمین های بکر و زیبا با ظرفیت های خدادادی فراوان ، به ویلاهایی تفریحی برای غیربومیان تبدیل شود.
دکتر عباسی همچنین بر بازگشایی سریع یک لاین پل اسالم تالش تاکید کرد و گفت: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه برای بازگشایی پل اسالم اختصاص یافته است.
وی در پایان سخنانش به لزوم اجرای صحیح منویات رهبر معظم انقلاب از جمله جهاد تبیین در راستای ارائه خدمت صادقانه و بی منت به مردم و برای مردم تاکید کرد.
استاندار گیلان با تصریح اینکه تحول، تحرک و کادرسازی، اولویت مدیران استانی دولت مردمی سیزدهم باشد، به فرماندار جدید تالش تأکید کرد که با روحیه مردمی، بسیجی و جهادی و با ارتباط حسنه ای که با مردم دارد ؛ در جهت بهره گیری از ظرفیت های مردمی برای ترقی و تعالی جایگاه واقعی این شهرستان بزرگ و مستعد ، عمل کند.
 در این جلسه با قدردانی از تلاش های محمدحسین شاهکویی، کیاعاشوری به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان تالش معرفی شد.
دکتر عباسی استاندار گیلان همچنین با حضور در گلزار شهدا، به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.
  • منبع خبر : استانداری گیلان