سواد رسانه و تسلط بر فضای مجازی، نیاز امروز خانواده حراست است
سواد رسانه و تسلط بر فضای مجازی، نیاز امروز خانواده حراست است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه آرامش حاکم در نظام سلامت را مدیون کارکنان حراست هستیم، گفت: سواد رسانه و تسلط بر فضای مجازی، نیاز امروز خانواده حراست است.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)، دکتر محمدتقی آشوبی-رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در آیین جشن بزرگ خانواده حراست در تالار مرکزی شهر رشت با تقدیر از تلاش‌های مجموعه حراست، اظهار کرد: آرامش نسبی حاکم در سطح نظام سلامت را مدیون تلاش‌های کارکنان حراست هستیم.
وی با اشاره به اهمیت حراست نرم و لزوم مجهز شدن کارکنان حراست به مبانی این نوع از حراست، افزود: داشتن سواد رسانه و تسلط بر فضای مجازی از جمله نیازمندی‌های مجموعه حراست در دوره کنونی است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: امروز حوادث و آسیب‌های وارده به کشور بیشتر از منافذ فضای مجازی و فقدان سواد رسانه است.
دکتر آشوبی با تقدیر از کارکنان حراست و همچنین خانواده‌های آنها، تصریح کرد: محیط کار کارکنان حراست استرس‌زا، سخت و مشقت‌بار بوده و نیازمند همراهی بیش از پیش خانواده‌ها است.
وی به مقوله جمعیت و لزوم توجه همگان به این مهم تاکید کرد و گفت: گیلان در آستانه سیاهچاله جمعیتی قرار گرفته و در فرصت اندک اگر جمعیت موجود را جایگزین نکند برای حفظ و حراست کشور و یا سایر مجموعه ها نیازمند واردات نیروی انسانی است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه امروز جمعیت گیلان به سمت سالمندی سوق یافته و اغالب شدن جمعیت سالمندی، تحمیل هزینه‌های سنگین را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: حداقل بعد خانوار در کشور و استان گیلان باید چهار نفره باشد و این نهادینه کردن فرهنگ زادآوری و افزایش جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی گیلان آغاز شده است و انتظار است همگان در این مهم، مشارکت کنند.
گفتنی است در این آیین، از پیشکسوتان عرصه حراست، چهره‌های موفق و برتر حراست و همچنین بانوان محجبه و مدافعان حریم عفاف مجموعه حراست دانشگاه علوم پزشکی گیلان تقدیر و تجلیل شد.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان